Nie dawno do gry została wprowadzona długo oczekiwana, frakcja, znana z Wiedźmina 3: Dziki Gon, a mianowicie Nilfgaard.
Wszyscy, którzy grali w Wiedźmina 3, zapewne pamiętają, że podstawą Nilfgaardu w podstawowej wersji gry byli szpiedzy. Po wyłożeniu ich na pole bitwy, dociągaliśmy do ręki dwie karty z ręki. Dawało to dużą przewagę liczby kart w kolejnych rundach nad przeciwnikiem i w większości przypadków kończyło się naszym zwycięstwem. Część graczy liczyło, że w internetowej wersji Gwinta, może być podobnie.
No niestety, talia Nilfgaardu musiała zostać nieco zmieniona, aby balans gry był poprawny i dawał szanse również innym frakcjom w pojedynku z Cesarstwem. Co prawda nadal Nilfgaard ma sporą liczbę szpiegów, lecz ich umiejętność została zmieniona. Od teraz każdy szpieg nie powoduje dociągania kart, a ma własną indywidualną umiejętność, które w połączeniu z innymi kartami Cesarstwa, potrafią nieźle namieszać w grze. Warto nieco poeksperymentować, a można uzyskać ciekawe efekty.
Kilka kart Cesarstwa posiada także całkiem nową mechanikę, potrafią one odsłaniać karty po jednej i drugiej stronie stołu. Dzięki temu, grając Nilfgaardem możemy doprowadzić do sytuacji, w której odkryjemy wszystkie karty naszego przeciwnika, w ten sposób możemy przewidzieć, w jakiej kolejności nasz oponent będzie je wykładał i odpowiednio się przeciw temu zabezpieczyć.
Na temat nowej talii pojawi się niedługo osobny wpis, w którym powiemy i opiszemy nieco talię Nilfgaardu, więc obserwujcie naszą stronę.
Razem z Nilfgaardem, nadeszła kolejna aktualizacja. Wprowadza ona kilka nowych jednostek, dla pozostałych talii, paru kartom zmieniono punkty siły, kilku dodano umiejętności, lub je zmodyfikowano. Jedną z ważniejszych zmian jest to, że każda jednostka, która była odporna na któryś z efektów pogodowych od teraz jest, odporna na wszystkie efekty pogodowe, niezależnie od tego, w którym rzędzie się znajdzie. Nieco może popsuć to sposób gry osobom, których talie były nastawione na pogodę, zobaczymy czy twórcy zdecydują się to zostawić w takiej formie do końca bety, bo część graczy krytykowała ten pomysł.
Poniżej pełna lista zmian wprowadzonych wraz z patchem wprowadzającym Nilfgaard.
- Umiejętność karty Svanrige jest teraz zgodna z opisem karty w języku polskim.
- Naprawiono rozmaite literówki w różnych wersjach językowych.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego nagrody za mecze rankingowe nie były przyznawane do momentu ponownego zalogowania.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego tło zdobytego poziomu nie było całkowicie przezroczyste.
- Poprawiono literówkę w nazwisku autora karty Pułapka Zapalająca (Anna Podedworna).
- Naprawiono błąd, w wyniku którego korzystanie z klawisza enter na klawiaturze numerycznej nie było możliwe.
- Margarita Laux-Antille nie powinna tworzyć dodatkowego Adepta kiedy Shani jest zagrana.
- Naprawiono problem, który powodował, że niektóre karty nie odtwarzały efektów dźwiękowych ani wizualnych.
- Naprawiono problem, który powodował, że umiejętność Svanrige nie działała jeśli na ręku był Svanrige i 1 dodatkowa karta.
- Naprawiono problem, który powodował, że Quen chroniło Jednostki przed umiejętnością Drauga
- Zdziczały Niedźwiedź nie powinien już atakować Jednostek stworzonych przez inne Jednostki
- Naprawiono problem, który powodował, że Janek nie odkładał wybranej karty na dół talii.
- Naprawiono problem, który powodował, że zdobyte w ramach nagród karty nie były widoczne do następnego logowania.
- Gra nie powinna zawieszać się na ekranie ładowania kiedy gracz utracił połączenie.
- Wzmocniona Balista już nie powinna powodować problemów z synchronizacją.
- Naprawiono błąd, który powodował, że karta Przełom zostawała na środku ekranu, kiedy nie było kart do dobrania.
- Naprawiono błąd, który powodował, że punkty rankingowe wyświetlały się nieprawidłowo po wciśnięciu “Pomiń”.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Redańska Elita automatycznie zamieniała się w złotą po tym jak została przemieniona w srebrną.
- Naprawiono błąd, który powodował, że Pułapka Zapalająca działała na Jednostki pchnięte umiejętnością Geralt: Aard.
- Naprawiono błąd, który powodował, że efekty kart Pogody zostawały na planszy po zakończeniu rundy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że w niektórych językach informacja w trakcie otwierania Beczek z kartami nakładała się na poziom gracza i awatar
- Naprawiono błąd, który powodował, że Sara otrzymywała podwójne punkty siły kiedy przeciwnik tworzył Pogodę za pomocą Koral
- Naprawiono skalowanie nazwy gracza oraz poziomu na ekranach zwycięstw
- Naprawiono błąd ze znikającym podświetleniem na Xbox One
- Wykorzystywanie mechaniki GG do łatwego zdobywania Skrawków nie będzie możliwe (przynajmniej jedna runda musi być rozegrana, parę kart musi pojawić się na stole)”
- Wygrywanie pierwszej rundy samouczka Zaawansowanych Mechanik nie powinno już być możliwe.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gra kończyła się Remisem jeśli gracz chciał użyć Atrapy na Saperach Vrihedd
- Specyficzne odporności na pogodę zostały usunięte, jednostki odporne na Pogodę są odporne na jej wszystkie typy.
- Karta Przełom jest usuwana z gry po zagraniu.
- Jednostki transformujące się w rzędzie objętym Pogodą będą objętę Pogodą także po transformacji.
- W menu pojawiła się opcja aby włączyć klasyczną ścieżkę dźwiękową Gwinta z Wiedźmina 3
- Dodano filtrowanie kart Premium.
- Wiele poprawek audio.
- Dodano oznaczenie oraz ikonę jednostek nielojalnych.
- Dodano ikonę oznaczającą odkryte karty.
- Zaimplementowano nowe wierzchy kart.
- Dodano ścieżkę dźwiękową Nilfgaardu.
- Poprawiono czcionki / interfejs.
- Od teraz Atrapa jest kartą ulotną.
- Od teraz Myrgtabrakke będzie zadawać 2, 2 i 1 obrażeń.
- Siła Geralt: Aard zmieniona z 6 na 7
- Od teraz Geralt: Aard będzie namierzał 3 Jednostki w rzędzie naprzeciwko i przenosił je do wyższego rzędu.
- Od teraz Przypływ Adrenaliny daje lub odbiera jednostce na polu bitwy (innej niż złota) wytrzymałość.
- Timer Ocvista nie będzie się resetował (umiejętność uruchamia się tylko raz)
- Od teraz Róg Dowódcy będzie dodawać + 5 do siły każdej nie złotej jednostki w rzędzie.
- Od teraz Trzęsienie Ziemi Stammelforda zadaje 2 obrażeń nie złotym jednostkom przeciwnika, oraz 1 obrażenia jednostkom sojuszniczym.
- Od teraz Bomba Dwimerytowa działa na cały wybrany rząd.
- Od teraz Bomba Dwimerytowa oprócz przywracania wartości domyślnych siły również konwertuje Złote Jednostki na Srebrne lub Brązowe (jeśli taki był ich oryginalny kolor).
- Od teraz Mniejsze Golemy stworzone przez Golema są Ulotne.
- Od teraz Widma stworzone przez Gauntera O’Dimm są Ulotne.
- Siła Regis: Wampir Wyższy została zmieniona z 8 na 10.
- Od teraz obydwie wersje Feldmarszałka Duda mogą być położone na wszystkich 6 rzędach.
- Od teraz Mutagen może być użyty na Jednostkach po obu stronach planszy.
- Od teraz Zarodniki mogą być użyte na Jednostkach po obu stronach planszy.
- Od teraz Iris może być położona na dowolnym rzędzie po stronie przeciwnika.
- Od teraz Ciri: Szarża wraca do talii jesli zostanie odrzucona.
- Od teraz Podwójny Krzyż Alzura dodaje +3 do siły zagranej karty.
- Siła Yennefer: Klątwy została zmieniona z 4 na 7.
- Nowa karta Specjalna: Zamieć
- Mardroeme: Mutagen od teraz dodaje +3 zamiast +4.
- Mardroeme: Zarodniki od teraz zadaje 3 zamiast 4 obrażeń.
- Nowa Jednostka: Cyprian Wiley
- Nowa Jednostka: Tasak
- Siła Króla Żebraków została zmieniona z 4 na 3
- Siła Iris została zmieniona na 1
- Od teraz Yennefer: Klątwy działa tylko na przeciwną stronę.
- Siła Lodowego Giganta zostanie zwiększona za każdym razem kiedy pojawi się efekt Mrozu. Siła Lodowego Giganta nie będzie odejmowana kiedy efekty Pogody zostną usunięte.
- Siła Vrana Wojownika została zmieniona z 7 na 5.
- Vran Wojownik może teraz zostać położony na dowolnym rzędzie po Twojej stronie.
- Vran Wojownik ma nową umiejętność: Po upływie 2 tur zniszcz Jednostkę z najniższą siłą w rzędzie.
- Umiejętność Przerazy nie będzie aktywowana jeśli nie ma kart do zniszczenia.
- Od teraz kopie stworzone przez Nekkera Wojownika będą umieszczane na spodzie talii.
- Siła Krabopająka została zmieniona z 2 do 3.
- Siła Żywiołaka Ziemii zostala zmieniona z 6 na 8.
- Umiejętność Potworów będzie zatrzymywać kartę, która pojawiła się lub została zagrana jako ostatnia (nie może być złota ani nie może mieć umiejętności dzięki której zostaje między rundami). Musi też należeć do talii Potworów lub być Neutralna.
- Od teraz Gniazdo Potworów tworzy 3 podstawowe kopie karty posiadającej umiejętność Rój.”
- Mały Żywiołak Ognia stworzony przez Żywiołaka Ognia od teraz jest Ulotny.
- Mały Żywiołak Ziemi stworzony przez Żywiołaka Ziemi od teraz jest ulotny.
- Wilki stworzone przez Ducha Lasu od teraz są ulotne.
- Ogary Dzikiego Gonu stworzone przez Caranthira są od teraz ulotne.
- Siła Eredina została zmieniona z 10 do 11.
- Siła Kuchty została zmieniona z 7 na 8.
- Siła Prządki została zmieniona z 7 na 9.
- Siła Baby Cmentarnej została zmieniona z 2 na 1.
- Siła Katakana została zmieniona z 4 na 6.
- Od teraz Katakan będzie niszczyć wybraną nie złotą Jednostkę z obydwu Cmentarzy.
- Od teraz Nekkery mogą być wzmocnione na planszy.
- Siła Wiwerny została zmieniona z 3 na 5.
- Od teraz Wiwerna zadaje 3 obrażenia.
- Od teraz Wiwerna jest zagrywana na rząd Oblężnia
- Od teraz Ekimma może być położona na dowolny rząd po Twojej stronie
- Od teraz Draug niszczy tylko Jednostki przeciwnika.
- Siła Drauga została zmieniona z 8 na 6.
- Siła Arcygryfa została zmieniona z 5 na 6.
- Siła Caranthira została zmieniona z 8 na 6.
- Siła Utopca została zmieniona z 5 na 7.
- Siła Mglaka została zmieniona z 1 na 2.
- Siła Imleritha została zmieniona z 8 na 9.
- Nowa karta Jednostki: Sukkub.
- Nowa karta Jednostki: Stary Grot: Śpiący.
- Nowa karta Jednostki: Stary Grot: Obudzony
- Nowa karta Jednostki: Harpia
- Nowa karta Jednostki: Harpia Celaeno
- Nowa karta Jednostki: Jajo Harpii
- Od teraz Klucznik nie będzie w stanie wskrzeszać jednostek Nieuleczalnych.
- Nowa karta Przywódcy: Emhyr var Emreis
- Nowa karta Przywódcy: Morvan Voorhis
- Nowa karta Przywódcy: Jan Calveit
- Nowa karta Jednostki: Letho z Gulety
- Nowa karta Jednostki: Menno Coehoorn
- Nowa karta Jednostki: Vattier de Rideaux
- Nowa karta Jednostki: Cahir
- Nowa karta Jednostki: Vilgefortz
- Nowa karta Jednostki: Stefan Skellen
- Nowa karta Jednostki: Tibor Eggebracht
- Nowa karta Jednostki: Xarthisius
- Nowa karta Jednostki: Albrich
- Nowa karta Jednostki: Assire var Anahid
- Nowa karta Jednostki: Cynthia
- Nowa karta Jednostki: Strażnik
- Nowa karta Jednostki: Peter Saar Gwynleve
- Nowa karta Jednostki: Fringilla Vigo
- Nowa karta Jednostki: Sweers
- Nowa karta Jednostki: Vanhemar
- Nowa karta Jednostki: Egan
- Nowa karta Jednostki: Serrit
- Nowa karta Jednostki: Cantarella
- Nowa karta Jednostki: Joachim de Wett
- Nowa karta Jednostki: Fałszywa Cirilla
- Nowa karta Jednostki: Ceallach
- Nowa karta Jednostki: Daerlańscy Piechurzy
- Nowa karta Jednostki: Siewca zarazy
- Nowa karta Jednostki: Krowie truchło
- Nowa karta Jednostki: Zwiadowca
- Nowa karta Jednostki: Medyk z Vicovaro
- Nowa karta Jednostki: Kusznik Czarnej Piechoty
- Nowa karta Jednostki: Ognisty Skorpion
- Nowa karta Jednostki: Brygada Impera
- Nowa karta Jednostki: Egzekutor Brygady Impera
- Nowa karta Jednostki: Chorąży Brygady Nauzicaa
- Nowa karta Jednostki: Brygada Nauzicaa
- Nowa karta Jednostki: Pikinierzy Dywizji Alba
- Nowa karta Jednostki: Włócznicy Dywizji Alba
- Nowa karta Jednostki: Saper
- Nowa karta Jednostki: Emisariusz
- Nowa karta Jednostki: Ambasador
- Nowa karta Jednostki: Alchemik
- Nowa karta Jednostki: Mangonela
- Nowa karta Jednostki: Nilfgaardzki rycerz
- Nowa karta Specjalna: Zabójstwo
- Nowa karta Specjalna: Zdrada
- Siła Pavetty została zmieniona z 4 na 6.
- Od teraz Trololo wzmacnia jednostki o +2 zamiast o +1.
- Wzmocnienie Zwiadowcy z Crinfrid zostało usunięte.
- Siła Zwiadowcy z Crinfrid została zmieniona z 4 na 5.
- Siła Kaedweńskiego Setnika została zmieniona z 6 na 5
- Umiejętność Kłobuka została zmieniona na: “Zwiększ siłę innej losowej jednostki (innej niż złota) po twojej stronie o 3 na początku twojej tury.”
- Siła Kłobuka została zmieniona z 1 na 3.
- Kłobuk nie jest już Nieuleczalny.
- Od teraz umiejętność Keiry Metz aktywuje się po upływie 2 tur (ciągle) po tym jak zostanie aktywowana po zagraniu.
- Od teraz Medyk Polowy jest w stanie wskrzeszać tylko Brązowe Jednostki.
- Siła Medyka Polowego została zmieniona z 3 na 2.
- Od teraz Adepci Ban Ard tworzeni przez Margarite Laux-Antille są Ulotni.
- Od teraz Komandos Niebieskich Pasów bedzie dodwał 2 siły do każdej jego kopii na planszy, w ręce i talii.
- Od teraz Balista zadaje 3 obrażenia.
- Od teraz Sabrina Glevissig może być położona na dowolnym rzędzie przeciwnika.
- Od teraz Zwiadowcy Rębaczy nie mogą być celami swojej umiejętności.
- Siła Zwiadowcy Rębaczy została zmieniona z 3 na 2.
- Od teraz Biedna Poczciwa Piechota tworzy dwie kopie siebie.
- Siła Biednej Poczciwej Piechoty została zmieniona z 3 na 2.
- Od teraz Książe Stennis jest odporny na Pogodę.
- Siła Księcia Stennisa została zmieniona z 8 na 12.
- Siła Jaskra została zmieniona z 4 na 3.
- Od teraz umiejętność Jaskra działa tylko na Jednostki po Twojej stronie.
- Od teraz Djikstra dodaje +2 zamiast +1.
- Siła Odrina została zmieniona z 4 na 6.
- Siła Ves została zmieniona z 4 na 5.
- Siła Wzmocnionej Wieży Oblężniczej została zmieniona z 3 na 4.
- Siła Kaedweńskiego Inżyniera Oblężniczego została zmieniona z 2 na 3
- Od teraz Lekka Jazda Burej Chorągwi będzie odporna na Pogodę.
- Nowa karta Jednostki: Triss: Zaklęcie Motyli
- Siła Sabriny Glevissig została zmieniona na 1
- Nowa karta Jednostki: Dethmold
- Nowa karta Jednostki: Temerski Piechur
- Nowa karta Jednostki: Kaedweński Mistrz Oblężeń
- Milva nie cofa już Jednostek do ręki po spasowaniu gracza.
- Siła Ciarana została zmieniona z 4 na 1.
- Od teraz Elfi Najemnik jest Nieustępliwy.
- Od teraz Schirrú będzie niszczyć karty tylko po stronie przeciwnika.
- Od teraz Ida Emean będzie anulować tylko karty przeciwnika.
- Umiejętność Pułapki Zapalającej została zmieniona na: “Zasadzka: odsłoń, gdy po przeciwnej stronie pojawi się odkryta jednostka (inna niż złota). Zmniejsz jej siłę o 3 i stwórz jednostkę Neofita Scoia’tael w losowym rzędzie po Twojej stronie.
- Siła Barclaya Els’ została zmieniona z 5 na 8.
- Siła Saskii została zmieniona z 5 na 9.
- Od teraz Traper z Dol Blathanna będzie zadawał 4 obrażenia.
- Siła Trapera z Dol Blathanna została zmieniona z 2 na 4.
- Od teraz Neofici Scoia’tael (np. tworzeni przez Isengrima) będą ulotni.
- Od teraz umiejętność Oficera Vrihedd będzie dodwać +2 zamiast +1.
- Siła Awangardy Vrihedd została zmieniona z 6 na 5.
- Siła Milvy została zmieniona z 8 na 7
- Siła Łucznika z Dol Blathanna została zmieniona z 2 na 5.
- Od teraz Łucznik z Dol Blathanna będzie zadawał 3 obrażenia.
- Od teraz Yaevinn jest odporny na Pogodę.
- Siła Yeavinn została zmieniona z 11 na 14.
- Od teraz Yaevinn będzie zadawał 1 obrażenia zamiast 2.
- Od teraz Łucznik z Dol Blathanna może być położony tylko na rząd Dalekiego Zasięgu.
- Od teraz Elfi Najemnik może być położony tylko na rząd Bliskiego Starcia.
- Od teraz Oficer Vrihed może być położony tylko na rząd Oblężenia.
- Od teraz Komandos z Gór Sinych może być położony tylko na rząd Oblężenia.
- Od teraz Dragoni Vrihedd mogą być położeni tylko na rząd Dalekiego Zasięgu.
- Od teraz Umiejętność Dragonów Vrihedd będzie dodawać +4 zamiast +3.
- Od teraz Awangarda Vrihedd może być położona tylko na rząd Bliskiego Starcia.
- Od teraz Havekarskie Wsparcie może być położone tylko na rząd Oblężenia.
- Od teraz Umiejętność Ele’yasa będzie dodawać +2 zamiast +3.
- Od teraz Ele’yas będzie wzmacniany kiedy jest na ręce, w talii lub na planszy.
- Siła Isengrima została zmieniona z 6 na 7.
- Siła Elfiego Najemnika została zmieniona z 3 na 4.
- Od teraz Elfi Tancerz Ostrzy będzie wzmacniany tylko przez karty Zasadzek właściciela.
- Aglais jest teraz niesustępliwa
- Ele’yas może być położony tylko na rząd Dalekiego Zasięgu.
- Nowa karta Jednostki: Ithlinne
- Nowa karta Jednostki: Dennis Cranmer
- Nowa karta Jednostki: Havekarski przemytnik
- Nowa karta Jednostki: Strzelec Wyborowy z Dol Blathanna
- Siła Maleny została zmieniona na 6.
- Siła Braenn została zmieniona z 3 na 4.
- Zmiana umiejętności Króla Brana na: “Odrzuć karty z talii w liczbie: 2 i zwiększ ich siłę bazową o 2. Przetasuj talię.”.
- Siła Skjalla została zmieniona z 4 na 3.
- Zmiana umiejętności Skjalla na: “Zmniejsz siłę tej jednostki o 2 na początku twojej tury. Po usunięciu: stwórz i zagraj jednostkę Wskrzeszony Skjall w tym samym rzędzie.”
- Siła Łucznika Klanu Brokvar zostala zmieniona z 3 na 5.
- Siła Wojownika Klanu An Craite została zmieniona z 7 na 9.
- Siła Topornika Klanu Tuirseach została zmieniona z 2 na 4.
- Topornik Klanu Tuirseach będzie wzmacniany za każdym razem kiedy inna Jednostka otrzyma obrażenia, niezależnie od tego po jakiej stronie jest.
- Siła Cerys została zmieniona z 8 na 12.
- Siła Zdziczałego Niedźwiedzia została zmieniona z 3 na 4.
- Siła Rozwścieczonego Berserkera została zmieniona z 3 na 4.
- Siła Rozwścieczonego Niedźwiedzia została zmieniona z 6 na 8.
- Rozwścieczony Niedźwiedź nie otrzymuje już zwiększenia siły. Od teraz jedyna umiejętność to odporność na Mróz.
- Siła Kapitana Piratów Klanu Dimun zostala zmieniona z 3 na 4.
- Od teraz Kapitan Piratów Klanu Dimun jest odporny na Pogodę.
- Od teraz Koral będzie tworzyć efekt Pogody na przeciwnym, lustrzanym rzędzie.
- Od teraz Donar an Hindar jest odporny na Pogodę.
- Siła Donara an Hindara została zmieniona z 8 na 10.
- Od teraz Udalryk jest Lojalny.
- Od teraz Udalryk wyciąga nie złotą kartę z cmentarza przeciwnika i od razu ją zagrywa, zamiast umieszczać na ręce.
- Siła Birny została zmieniona z 8 na 12.
- Od teraz Sigrdrifa nie może wskrzeszać jednostek Nieuleczalnych.
- Siła Sigrdrify została zmieniona z 1 na 2.
- Sigrdrifa zostanie wzmacniana Jednostkami wskrzeszonymi przez przeciwnika, jeśli pojawią się na Twojej stronie.
- Od teraz siła Lugosa Szalonego będzie wzrastać w momencie kiedy zostanie wzmocniony.
- Od teraz siła Lugos Szalonego zostanie przywrócona do podstawowej jeśli zostanie posłany na Cmentarz.
- Od teraz Mistrz Mistrzów, za pomocą swojej umiejętności będzie zwiększać swoją bazową siłę.
- Siła Łowcy Klanu Brokvar została zmieniona z 4 na 5.
- Łowca Klanu Brokvar zadaje teraz 3 obrażenia.
- Siła Wieloryba z Jaskini Snów została zmieniona z 4 na 3.
- Wieloryb z Jaskini Snów jest teraz odporny na Pogodę.
- Od teraz Wieloryb z Jaskini Snów nie będzie zadawał sobie obrażeń.
- Siła Lugosa Sinego została zmieniona z 4 na 6.
- Siła Harcownika Klanu An Craite została zmieniona z 3 na 4.
- Umiejętność Draiga Bon-Dhu dodaje teraz +3 zamiast +2.
- Obrażenia Gremisty zostały zmienione z 2 na 1.
- Od teraz Drakkar Bojowy oraz Drakkar będą oznaczone jako “Maszyny”.
- Draig Bon-Dhu jest teraz kartą ulotną
- Nowa karta Jednostki: Dzik Morski
- Nowa karta Jednostki: Djenge Frett
- Nowa karta Jednostki: Płatnerz Klanu Tordarroch
- Nowa karta Jednostki: Tarczowniczka Klanu Drummond
- Siła Morkvarga została zmieniona z 6 na 7.
- Siła Gremisty została zmieniona z 5 na 4
Zwiastun “Nilfgaard przybywa”:
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.