Dzisiaj, 5 lipca 2022 roku miała miejsce premiera kolejnego dodatku do Gwinta pod tytułem Czarne Słońce. Jak nazwa wskazuje tym razem twórcy Gwinta poświęcili rozszerzenie Przekleństwu Czarnego Słońca i historii Renfri, która jest z nim związana.
Dodatek Czarne Słońce wprowadza do Gwinta 27 nowych kart, po 4 dla każdej frakcji oraz 3 karty neutralne. Wśród nich znajdziemy postacie, które znamy z uniwersum Wiedźmina i brały udział w mrocznych wydarzeniach po zaćmieniu Słońca. W dodatku znalazły się karty: Renfri, Eltibalda czy Hanzy Renfri. Każda frakcja otrzymała po jednym nowym scenariuszu, a wśród umiejętności kart znalazły się nowe słowa kluczowe: Nasycenie, Łaska i Starcie.
Równocześnie z dodatkiem wprowadzona została aktualizacja 10.7.
Przekleństwo Czarnego Słońca
Dla niewtajemniczonych w literacką część Wiedźmina lub zapominalskich przypominamy czym było Przekleństwo Czarnego Słońca, o którym dowiadujemy się głównie w opowiadaniu “Mniejsze Zło” oraz w “Ostatnim Życzeniu”.
Zgodnie z odkrytymi starymi inskrypcjami na menhirach i grobowcach oraz legend starożytnych ludów świata Wiedźmina na świat miała powrócić zła bogini Lilit sprowadzając na świat wiele nieszczęść i śmierć. Wydarzenie to miało zostać poprzedzone przez pojawienie się sześćdziesięciu okrutnych koronowanych kobiet, co zostało opisane następująco “sześćdziesiąt niewiast w koronach złotych, które krwią wypełnią doliny rzek” oraz Czarne Słońce, a więc jego zaćmienie. Tak też się stało. Czarodziej Eltibald, który rozszyfrował przepowiednię rozpropagował ją wśród innych czarodziei, którzy postanowili zapobiec tym wydarzeniem. W efekcie podjęto próby uśmiercenia wszystkich dziewczynek z rodów królewskich, które urodziły się po zaćmieniu Słońca. Faktem jest, że królewny te odznaczały się wyjątkowym okrucieństwem już od najmłodszych lat, a u wielu z nich po ich nieprzypadkowych zgonach i przeprowadzonych sekcjach odkryto wiele mutacji w budowie ich narządów wewnętrznych. Wiele osób twierdziło, że cała akcja została ukartowana przez czarodziejów w celu namieszania w królewskich rodach, a ich okrucieństwo królewien było efektem ich prześladowań. Podobnego zdania był Geralt.
Jedną z dziewczynek urodzonych krótko po zaćmieniu Słońca była Renfri. Jej macocha Andreia postanowiła ją zgładzić. Wysłała ją do lasu z łowczym, który miał tego dokonać, ale Renfri go zabiła i zbiegła, a następnie prowadziła skomplikowany żywot aby tylko przeżyć. Założyła z siedmioma gnomami hanzę, która rabowała i zabijała. Dopiero czarodziej Stregobor umieścił ją w krysztale, który wrzucił do kopalni później przez niego zasypaną. W wyniku błędu została znaleziona przez młodego księcia i odczarowana. Po tych wydarzeniach, uodporniona na magię, ścigała Stregobora, którego dopadła dopiero w dobrze znanym Blaviken.
Oprócz Renfri przekleństwem miały być jeszcze obarczone Silvena z Naroku, Fialka z Północnego Velhadu i Bernika z Talgaru. Prawdopodobnie również Sylvia Anna, siostra Anny Henrietty, była jedną z przeklętych dziewczynek.
Dodatek Czarne Słońce – nowe karty
Scoia’tael
Tajemnice Loc Feainn
Scenariusz, Przeklęty
Fatum
Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz jednostkę z Harmonią.
Prolog: Stwórz w tym rzędzie Strażniczkę Jeziora: Aspekt Jutrzenki i zmień jej siłę na taką, która odpowiada liczbie jednostek Scoia’tael z unikatowymi kategoriami głównymi w twojej talii.
Rozdział 1: Za każdym razem, gdy zagrywasz jednostkę Scoia’tael, wzmocnij ją o 1 za każdą kategorię, którą posiada.
Rozdział 2: Stwórz i zagraj
Loc Feainn: Zrównanie
Natura
Fatum.
Utwórz brązową jednostkę Scoia’tael o głównej kategorii, której nie kontrolujesz.
Strażniczka Jeziora: Aspekt Jutrzenki
Sługa, Przeklęty
Fatum.
Strażniczka Jeziora: Aspekt Zmierzchu
Bestia, Przeklęty
Harmonia.
Harmonia tej jednostki aktywuje się także, gdy karta jest w ręce lub w talii.
Kameleon
Bestia
Rozmieszczenie: Nasyć się losową kategorią główną Scoia’tael, której nie kontrolujesz.
Rozkaz: Zagraj się ponownie, następnie zmniejsz swoją siłę bazową o 1.
Anterion
Bestia, Przeklęty
Harmonia.
Rozkaz: Nasyć sojuszniczą jednostkę zdolnością „Harmonia”.
Skellige
Niekończąca się podróż
Scenariusz, Przeklęty
Fatum.
Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz Korsarza.
Prolog: Stwórz w tym rzędzie Drakkar Bjorna.
Rozdział 1: Za każdym razem, gdy przeciwnik zagrywa jednostkę, nasyć ją zdolnością „Zemsta: Stwórz w tym rzędzie Kataklizm na czas 1 tury.”.
Rozdział 2: Oczyść i ulecz sojuszniczy Drakkar Bjorna, zwiększ jego siłę bazową o 5 i daj mu ładunki (1).
Jeśli nie kontrolujesz Drakkara Bjorna, zamiast tego Stwórz go w tym rzędzie.
Drakkar Bjorna
Maszyna, Przeklęty, Sługa, Okręt
Fatum.
Rozkaz: Zadaj wrogiej jednostce 1 pkt obrażeń i Nasyć ją zdolnością „Za każdym razem, gdy ta jednostka otrzymuje obrażenia od innych umiejętności, zadaj sobie takie same obrażenia.”.
Ładunki: 1
Bjorn Stormursson
Człowiek, Przeklęty, Korsarz
Weteran.
Rozmieszczenie: Zetrzyj się z wrogą jednostką.
Rozkaz, Żądza krwi 2: Odrzuć kartę, następnie przenieś się z powrotem do ręki.
Obłąkany Korsarz
Człowiek, Przeklęty, Korsarz
Rozmieszczenie: Nasyć wrogą jednostkę zdolnością „Zemsta: Stwórz w tym rzędzie Kataklizm na czas 2 tury.”, następnie Stwórz w jej rzędzie Kataklizm na czas 1 tur.
Mewa
Bestia, Przeklęty, Korsarz
Rozmieszczenie: Zadaj jednostkom (3) 1 pkt obrażeń, następnie Stwórz na swoim cmentarzu Mewę za każdy ranny cel.
Gdy zniszczysz wrogą jednostkę, wezwij się ze swojego cmentarza do rzędu dalekiego zasięgu, następnie zyskaj Fatum.
Syndykat
W Poszukiwaniu Zapomnianych Skarbów
Scenariusz, Przeklęty
Fatum.
Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz Poławiaczy.
Prolog: Stwórz w tym rzędzie Gudrun Bjornsdottir.
Rozdział 1: Kapitał 8: Na koniec swojej tury zyskaj tyle monet, aby wypełnić swój mieszek.
Rozdział 2: Zadaj najsilniejszej wrogiej jednostce obrażenia równe liczbie monet, które posiadasz.
Załoga Flyndr
Człowiek, Korsarz, Poławiacze
Rozmieszczenie: Stwórz w tym rzędzie bazowe kopie tej karty (3). Zmniejsz liczbę kopii o 1 za każdy licznik.
Aktywacja twojego Kapitału wymaga o 1 mniej monet.
Kapitał 9: Gdy ta karta pod koniec twojej tury znajduje się w twojej ręce lub w talii, raz na rundę zmniejsz wartość licznika o 1.
Licznik: 3
Łowczyni Skarbów
Człowiek, Korsarz, Poławiacze
Zysk 3.
Kapitał 7, Opłata 3: Nasyć sojuszniczą jednostkę zdolnością „Na koniec swojej tury zyskaj monety (1).”.
Poławiaczka Pereł
Człowiek, Korsarz, Poławiacze
Odliczanie 3: Zyskaj monety w liczbie 6.
Potwory
Mroczny Sekret Dworzyszcza
Scenariusz, Przeklęty
Fatum.
Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz jednostkę z Pokrzepieniem.
Prolog: Stwórz w tym rzędzie Przeklętą Damę.
Rozdział 1: Za każdym razem, gdy zagrywasz jednostkę, która nie aktywuje żadnej z twoich jednostek z Pokrzepieniem, najpierw wzmocnij ją o 2.
Rozdział 2: Zagraj najsilniejszą brązową jednostkę Potworów ze swojej talii.
Pan Drapak
Bestia, Przeklęty
Na początku gry zyskaj Odporność.
Rozmieszczenie: Wzmocnij się o 0.
Rozkaz: Zwiększ wartość wzmocnienia o 2, następnie zagraj się ponownie.
Jednostki zagrane przez przeciwnika mogą aktywować twoje umiejętności Pokrzepienia.
Przeklęta Dama
Człowiek, Przeklęty
Pokrzepienie.
Rozkaz: Zmniejsz swoją siłę o połowę i zniszcz wrogą jednostkę, której siła wynosi maksymalnie tyle, o ile obniżono swoją siłę.
Ludożerna Owocnia
Roślina, Przeklęty
Rozmieszczenie (bliskie starcie): Pochłoń sojuszniczą jednostkę. Zdolności pokrzepienia aktywowane w wyniku zagrania tej karty aktywują się dwukrotnie.
Rozmieszczenie (daleki zasięg): Nasyć sojusznicze jednostki (2) zdolnością „Pokrzepienie.”.
Królestwa Północy
Dama w Opałach
Scenariusz, Przeklęty
Fatum.
Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz Rycerza.
Prolog: Wezwij brązowego Rycerza ze swojej talii do tego rzędu.
Rozdział 1: Za każdym razem, gdy sojusznicza jednostka aktywuje swoją Łaskę, wzmocnij sąsiadujące z nią jednostki o 2.
Rozdział 2: Stwórz i zagraj Szaleńczą Szarżę.
Obrońca Damy
Człowiek, Rycerz
Tarcza.
Łaska 8: Stwórz Bronwen Zuchwałą po prawej stronie.
Łaska 14: Wzmocnij sojuszniczą Bronwen Zuchwałą o 3.
Zemsta: Zablokuj sojuszniczą Bronwen Zuchwałą.
Bronwen Zuchwała
Człowiek, Przeklęty, Arystokrata
Odporność.
Łaska 5, Rozkaz: Nasyć sojuszniczą jednostkę zdolnością „Za każdym razem, gdy ta jednostka jest wzmacniana poprzez inne umiejętności, wzmocnij ją o taką samą liczbę punktów.”.
Błędny Rycerz
Człowiek, Rycerz
Na koniec swojej tury wzmocnij się o 1 za każdą wzmocnioną sąsiadującą jednostkę i zadaj sobie 1 pkt obrażeń za każdą ranną sąsiadującą jednostkę.
Łaska 9: Daj sąsiadującym jednostkom tarczę, następnie nasyć je zdolnością „Za każdym razem, gdy ta jednostka traci tarczę, wzmocnij ją o 2.”.
Giermek
Człowiek, Rycerz
Rozkaz: Wzmocnij następną zagraną przez siebie jednostkę o 2. Jeśli to Rycerz, nasyć go także zdolnością „Na koniec swojej tury wzmocnij się o 1.”.
Nilfgaard
Wieczne Zaćmienie
Scenariusz
Fatum.
Scenariusz: Przejdź krok dalej za każdym razem, gdy zagrasz złotego Kultystę.
Prolog: Stwórz w tym rzędzie Wtajemniczonego Wiecznego Zaćmienia.
Rozdział 1: Nasyć wszystkich swoich Kultystów bez zdrady, którzy znajdują się na polu bitwy, w twojej ręce i w talii, zdolnością „Za każdym razem, gdy zagrywasz Kultystę, wzmocnij się o 1, następnie zwiększ tę wartość o 1, jeśli była to brązowa karta.”.
Rozdział 2: Stwórz i zagraj Diakona Wiecznego Zaćmienia.
Mistrz Ceremonii
Człowiek, Kultysta
Na początku gry nasyć kategorią Kultysty losowe złote jednostki ze swojej talii początkowej, które nie są Kultystami (2), następnie nasyć je zdolnością „Jeśli kontrolujesz 3 lub więcej Kultystów, po zagraniu lub wezwaniu tej karty zadaj 3 pkt obrażeń najsłabszej wrogiej Nasyconej jednostce.”.
Diakon Wiecznego Zaćmienia
Człowiek, Kultysta
Rozmieszczenie: Nasyć jednostkę z twojej ręki kategorią Kultysty.
Rozkaz: Nasyć jednostkę ze swojej talii kategorią Kultysty.
Wtajemniczony Wiecznego Zaćmienia
Człowiek, Kultysta
Rozkaz: Nasyć brązową wrogą jednostkę zdolnością „Za każdym razem, gdy przeciwnik zagrywa Kultystę, zadaj sobie 1 pkt obrażeń. Zemsta: Stwórz w przeciwnym rzędzie swoją bazową kopię, zmień jej siłę na 1 i Nasyć ją kategorią Kultysty.”.
Neutralne
Renfri
Człowiek, Przeklęty, Bandyta
Rozmieszczenie: Jeśli twoja talia startowa liczy 25 lub więcej jednostek, Utwórz klątwę, która zastąpi twoją umiejętność dowódcy, następnie Utwórz błogosławieństwo i nasyć nim swoją umiejętność dowódcy.
Eltibald
Człowiek, Czarodziej
Zapał, Rozkaz: Nasyć wrogą jednostkę zdolnością „Za każdym razem, gdy twój przeciwnik zagrywa kartę, zadaj sobie 1 pkt obrażeń.”.
Odnowienie: 3
Za każdym razem, gdy zagrywasz Przeklętą kartę, zmniejsz licznik Odnowienia o 1.
Hanza Renfri
Człowiek, Bandyta
Rozmieszczenie: Jeśli twoja talia startowa liczy 25 lub więcej jednostek, wezwij wszystkie kopie tej karty ze swojej talii.
Dodatek Czarne Słońce – słowa kluczowe
Nasycenie – status, który dodaje efekty lub kategorie do karty. Usunięcie tego statusu spowoduje również usunięcie wszystkich dodanych efektów i kategorii. Blokada dezaktywuje umiejętności nasycenia.
Łaska – za pierwszym razem, gdy moc tej jednostki będzie równa lub wyższa od podanej wartości, uruchom tę zdolność. Jeśli warunek jest spełniony już w momencie wyłożenia karty na pole bitwy, uruchom tę zdolność natychmiast.
Starcie – jednostki jednocześnie zadają sobie nawzajem obrażenia zgodne z ich siłą.
Czarne Słońce – zwiastun
Poniżej możecie zobaczyć zwiastun premierowy dodatku do Gwinta Czarne Słońce:
Pakiet Czarnego Słońca
Jeśli chcecie cieszyć się wszystkimi nowymi kartami od razu możecie zakupić specjalny Pakiet Czarnego Słońca. Zawiera on wszystkie karty z dodatku oraz nową, wyjątkową planszę “Piaski czasu”. Cena pakietu na komputerze to 107,69 zł. Można go zakupić przechodząc z oficjalnej strony dodatku na stronę sklepu GOG.
Dwa dni po premierze dodatku Czarne Słońce w wersji multiplayer Gwinta, CD Projekt wydał również płatne rozszerzenie dla pojedynczego gracza o nazwie Mag Renegat, polecamy zapoznać się z naszym artykułem na temat tej gry.
Jak Wam się podoba nowy dodatek do Gwinta, nowe karty? Będziecie grali? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach. Zapraszamy również do sprawdzenia naszej bazy talii do Gwinta.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię figurki przedstawiające głównych bohaterów świata Wiedźmina. Postacie z figurek możemy obserwować również na kartach Gwinta.
Poniżej możecie sprawdzić oferty figurek od Dark Horse w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):
- Geralt w zbroi Szkoły Niedźwiedzia
- Triss Merigold
- Triss w alternatywnym stroju
- Geralt w wannie
- Geralt w zbroi Szkoły Mantikory
- Wiedźmin – Serce z Kamienia
- Yennefer
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.