Sezon Wilka właśnie dobiega końca, już dzisiaj zastąpi go lutowy sezon – Sezon Miłości. W tym miesiącu będzie działo się całkiem sporo. Oczywiście wraz z nowym sezonem do Gwinta wprowadzona zostanie kolejna aktualizacja oznaczona numerem 10.2. W grze nastąpią drobne zmiany i poprawki.
W lutym 2022, sezon miłości rozpocznie się razem z nową, premierową podróżą oraz wydarzeniem miłosnym. Podczas wydarzenia miłosnego zadaniem graczy będzie zjednoczenie ze sobą kochanków ze świata Wiedźmina: Eista, Calanthe, Filippę i Dijkstrę. Warto się postarać, bo nagrodą za wykonanie wszystkich zadań będzie nowa skórka królowej Calanthe.
Z kolei podróż będzie na ten moment ostatnią niepublikowaną dotąd podróżą, o czym możecie przeczytać w naszym artykule z planem na rok 2022 Gwinta. Na stronie Gwinta pojawił się już licznik i grafika w tle zapowiadająca nową podróż. Na ten moment nie mówi ona zbyt dużo. Widzimy na niej Novigrad w zimowej odsłonie. Nie wiadomo kto będzie jej bohaterem. Ale skoro Novigrad to może Dijkstra? Albo Dijkstra i Filippa? Podzielcie się swoimi przewidywaniami w komentarzach.
Wspomnianą grafikę możecie zobaczyć poniżej:
Oprócz tego tradycyjnie następują zmiany w kartach. Aktualizacja 10.2 najwięcej zmian wprowadzi w kartach Królestw Północy oraz Nilfgaardzie. Potwory muszą poczekać na nie co najmniej do kolejnej aktualizacji.
Poniżej możecie zobaczy wszystkie zmiany, które wprowadzi aktualizacja 10.2. Lista dostępna jest także na oficjalnej stronie Gwinta.
Nowe elementy gry – aktualizacja 10.2
- Nowa Podróż (ale bez spoilerów!)
- Wydarzenie Miłosne
- Pomóż kochankom ponownie zjednoczyć się na wydarzeniu miłosnym i zgarnij wyjątkowe przedmioty kosmetyczne!
- Weź udział w wyzwaniach, aby pomóc Eistowi, Calanthe, Filippie i Dijkstrze. Ukończenie każdego zadania zapewnia nagrodę, a ukończenie wszystkich zapewni graczowi wyjątkową nową skórkę królowej Calanthe.
- Wydarzenie rozpoczyna się w piątek, 11 lutego, i potrwa do wtorku, 22 lutego.
- Dodano drzewko nagród Syndykatu na stronie samouczka Księgi Nagród.
- Dodano nowe podświetlenie monety, które przypomina graczowi o zakończeniu tury.
Zmiany
- Dostosowano słowo kluczowe „Inicjatywa”, aby obejmowało także Opłatę i Uruchomienie Pułapek.
Neutralne
- Kaganiec Vigo: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10, granicę przechwycenia zmieniono z 5 na 6.
Potwory
- Brak zmian.
Skellige
- Gedyneith: koszt werbunku zmieniono z 13 na 14.
- Knut Okrutny: umiejętność zmieniono na “Zapał. Rozkaz: Zadaj sojuszniczej jednostce obrażenia równe połowie jej aktualnej siły, a następnie zadaj wrogiej jednostce takie same obrażenia. Szał 5: Na koniec tury odśwież tę umiejętność.”
- Odnowa: koszt werbunku zmieniono z 6 na 5.
- Sigvald: siłę zmieniono z 6 na 7, koszt werbunku zmieniono z 8 na 7, umiejętność zmieniono na “Za każdym razem, gdy ta jednostka otrzyma obrażenia od innych umiejętności, otrzymaj zamiast tego Krwawienie na ten sam czas. Rozkaz: Zadaj jednostce obrażenia warte czas trwania twojego Krwawienia, a następnie Oczyść się. Jeśli była to wroga jednostka, zadaj sobie obrażenia o tej samej wartości. Jeśli była to sojusznicza jednostka, wzmocnij siebie o tę samą wartość.”
- Wojownik an Craite: siłę zmieniono z 3 na 4.
- Topornik Tuirseach: umiejętność zmieniono na “Rozmieszczenie (bliskie starcie): Zadaj jednostce obrażenia równe już otrzymanym przez nią obrażeniom.”
Królestwa Północy
- Zaopatrzenie: umiejętność zmieniono na “Skróć odnowienie tej karty o 1 za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Działań Wojennych.”
- Duma Foltesta: dodano Zaopatrzenie.
- Keldar: umiejętność zmieniono na “Gdy zagrasz kartę specjalną, stwórz w tym rzędzie Młodego Wiedźmina. Adrenalina 4: Na koniec swojej tury stwórz w tym rzędzie Młodego Wiedźmina.”
- Odrin: koszt werbunku zmieniono z 6 na 5, umiejętność zmieniono na “Odrin to jednoosobowa Załoga.”
- Trollololo: pancerz zmieniono z 2 na 0, umiejętność zmieniono na “Zapał. Rozkaz: Pozbądź się całego pancerza, a następnie wzmocnij tę kartę o utraconą wartość. Za każdym razem, gdy sojusznicza jednostka wykorzystuje Rozkaz, zyskaj 1 pkt pancerza.”
- Rydwan bojowy: dodano Zaopatrzenie.
- Taran: umiejętność zmieniono na “Zaopatrzenie. Rozkaz (bliskie starcie): Przenieś tę jednostkę do rzędu dalekiego zasięgu. Rozkaz (daleki zasięg): Przenieś tę jednostkę do rzędu bliskiego starcia, następnie zadaj najsilniejszej wrogiej jednostce 3 pkt. obrażeń. Załoga: Wybierz wrogą jednostkę, której zadasz obrażenia. Odnowienie: 2.”
- Carroballista: umiejętność zmieniono na “Zaopatrzenie. Rozkaz (daleki zasięg): Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt. obrażeń. Odnowienie: 3. Załoga: Na koniec tury zyskaj 1 pkt pancerza.”
- Fregata Kerack: umiejętność zmieniono na “Zaopatrzenie. Rozkaz: Stwórz ochotnika w tym rzędzie. Odnowienie: 2 Załoga: Ustaw Odnowienie na 1.”
- Wzmocniona Balista: dostosowano opis, aby uwzględniał Zaopatrzenie.
- Rivski Pikinier: umiejętność zmieniono na “Rozkaz: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt. obrażeń. Śmiertelny cios: Skróć Odnowienie wszystkich jednostek w tym rzędzie o 1. Inspiracja: Zawsze włączaj Śmiertelny cios.”
- Drabina oblężnicza: Rozmieszczenie zastąpiono Rozkazem z Zapałem.
- Mistrz Oblężeń: siłę zmieniono z 3 na 2, pancerz zmieniono z 1 na 0, umiejętność zmieniono na “Kiedy zagrywasz Machinę Oblężniczą, przenieś kartę z ręki na prawo od niej, a następnie dobierz kartę.”
- Wieża Oblężnicza: umiejętność zmieniono na “Zapał. Rozkaz: Zyskaj witalność (2). Załoga: Zamiast tego wzmocnij tę kartę o 2. Odnowienie: 2.”
Scoia’tael
- Etriel i Muirlega: koszt werbunku zmieniono z 8 na 6.
- Francesca Findabair: licznik zmieniono z 3 na 2.
- Saov Ainmhi’dh: Jedność: licznik zmieniono z 3 na 2.
- Wielki Dąb: siłę zmieniono z 8 na 9, koszt werbunku z 13 na 12.
Nilfgaard
- Emhyr var Emreis: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
- Philippe Van Moorlehem: siłę zmieniono z 5 na 6, umiejętność zmieniono na “Rozmieszczenie: Jeśli kontrolujesz Wampira, zyskaj Zapał. Rozkaz: Nałóż status Fatum na wrogą jednostkę. Jeśli ma już status, zablokuj ją zamiast tego. Jeśli ma już więcej niż 1 status, zatruj ją zamiast tego. Odnowienie: 1″
- Sweers: siłę zmieniono z 3 na 4.
- Vattier de Rideaux: umiejętność zmieniono na “Rozkaz: Zablokuj wrogą jednostkę. Spisek: Zamiast tego przechwyć ją.”
- Mangonela: umiejętność zmieniono na “Gdy wroga jednostka otrzymuje status Szpiega, zadaj sąsiadującym z nią jednostkom 1 pkt obrażeń.”
- Służka Van Moorlehemów: umiejętność zmieniono na “Rozmieszczenie: Skopiuj wszystkie statusy z wrogiej jednostki do innej wrogiej jednostki. Wzmocnij tę jednostkę o liczbę skopiowanych statusów.”
Syndykat
- Nagroda Główna: premię do werbunku zmieniono z 13 na 12.
- Odliczenie: premię do werbunku zmieniono z 16 na 15, liczbę Ładunków zmieniono z 3 na 4.
- Król Żebraków: siłę zmieniono z 3 na 1.
Poprawki – aktualizacja 10.2
- Naprawiono błąd, który mógł powodować zawieszenie gry podczas uruchamiania jej na urządzeniach Mac M1.
- Poprawiono ikony Rozkazu Tarczy z łusek, Mistrzowskiej Włóczni i Shani.
- Stary Grot: Sen nie nakłada już na siebie Wygnania, gdy nie może przyzwać Starego Grotu z uwagi na brak miejsca.
- Ardal aep Dahy teraz poprawnie aktualizuje wartość umiejętności cofnięcia karty do ręki, gdy zagrywa go przeciwnik (na przykład za pośrednictwem Cantarelli).
- Damien De la Tour teraz poprawnie resetuje Insurekcję co pozwala na ponowne stworzenie Lyrijskiego Kosyniera.
- Kapituła czarodziejów nie jest już w stanie kopiować magów ze Zdradą zagranych przez przeciwnika.
- Kapituła czarodziejów nie jest już w stanie stworzyć jednostki, w którą przemienił się ostatnio zagrany mag (na przykład Koszmar Iris).
- Król Henselt teraz poprawnie reaguje na Osobliwe praktyki magiczne i Viraxasa, gdy karty te resetują Odnowienie sąsiadujących jednostek.
- Król Henselt teraz poprawnie się wzmacnia w wyniku Dodatkowych zasobów, gdy jedna z sąsiadujących jednostek jest w trybie Odnowienia, a druga nie.
- Francesca Findabair nie ignoruje już kart specjalnych zagrywanych od przeciwnika (na przykład przy pomocy Lydii van Bredevoort).
- Milva: Strzelczyni zgodnie z opisem zadaje teraz obrażenia celowi, po tym jak zostanie wezwana.
Co sądzicie o tych zmianach? Zadowala Was aktualizacja 10.2 i takie zmiany? Co myślicie o wydarzeniu miłosnym? Jak sądzicie, kto będzie bohaterem nowej podróży? Będziecie grać? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię komiksy ze świata Wiedźmina. Pięć dotychczas wydanych komiksów opowiada o przygodach Geralta w pełnym potworów i niebezpieczeństw świecie. W niektórych, Białemu Wilkowi towarzyszą bohaterowie znani z kart Gwinta i wiedźmińskiego uniwersum.
Poniżej możecie sprawdzić oferty komiksów w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.