W poniedziałek zakończył się poprzedni sezon – Sezon Kota, a rozpoczął Sezon Mahakamski.
Od premiery dodatku Żelazna Wola minął już ponad miesiąc, meta już w poprzednim sezonie zdążyła się ustabilizować, była ona w miarę różnorodna. Praktycznie w każdej frakcji mogliśmy znaleźć dominującą talię, która przewijała się w kolejnych rozgrywkach. Szczególnie wyróżniał się tu Syndykat, którego praktycznie jeden wariant talii można było spotkać w większości pojedynków. Często grane były Potwory oraz Nilfgaard.
Widocznie ta ustabilizowana meta skłoniła twórców do niezbyt dużej interwencji w karty w nowym sezonie, w myśl zasady, że jeśli coś dobrze działa to lepiej tego nie zmieniać, co przełożyło się na drobne, praktycznie kosmetyczne, zmiany w sile kart od nowego sezonu. Część zmian oczekiwanych przez graczy nie nastąpiła.
Dodatkowo w aktualizacji rozpoczynającej Sezon Mahakamski skupiono się na paru elementach graficznych oraz ułatwieniach Gwinta.
Trzeba również wspomnieć, że 29 października odbyła się premiera Gwinta na smartfony z systemem iOS. Na wersję Android gracze muszą jeszcze poczekać.
Poniżej prezentujemy wszystkie zmiany które wprowadził Sezon Mahakamski:
Pełna lista zmian – Sezon Mahakamski – aktualizacja 4.1
Zmiany – Sezon Mahakamski:
- Poprawiono wygląd ekranu wymiany kart.
- Poprawiono animację pasu przeciwnika.
- Wprowadzono niewielkie opóźnienie zakończenia rundy pozwalające na lepsze zwizualizowanie efektów jej końca.
- Poprawki pierwszych doświadczeń z grą (FTUX).
- Limit werbunku umiejętności frakcyjnych nie jest już wyświetlany na „dużym” podglądzie karty podczas rozgrywki.
- Ekran wyboru dowódcy jest teraz bardziej dynamiczny.
- Wymuszony przebieg pierwszych kontaktów z grą dla graczy, którzy nie rozegrali partii sieciowej od premiery Novigradu.
- Zmniejszono koszt tworzenia kart Wojny Krwi.
Nowe elementy gry – Sezon Mahakamski
- Rozłączono moduły logiczny i graficzny, dzięki czemu gra powinna sprawiać wrażenie znacznie szybciej i szybciej działać. Nie musisz już czekać na dokończenie animacji przed podjęciem kolejnych działań.
- Niebieski/czerwony banner będzie wyświetlany nad/pod monetą, wskazując, którego gracza to tura.
- Pojawią się specjalne efekty graficzne wskazujące moment, w którym punktacja gracza wykracza poza punktację przeciwnika.
- Wynik będzie zmieniał rozmiar wraz ze swym wzrostem/spadkiem.
- Łańcuchy zasłonią monetę, jeśli gracz użył rozkazu przed zagraniem karty w swojej turze.
- Gracz zobaczy ostrzeżenie, jeśli spróbuje skorzystać z rozkazu/dowódcy bez wcześniejszego zagrania karty w sytuacji, w której prowadzi, a przeciwnik spasował.
- Działania, które gracz może podjąć w dowolnej chwili (ręka, umiejętność dowódcy, moneta) będą wyróżnione zielonym poblaskiem.
- Znajdujące się na polu bitwy karty mogące zostać celem będą oznaczone zielonym poblaskiem, żeby można je było łatwo zidentyfikować.
- Kiedy przeciwnik zagra kartę, jest ona wizualnie przesuwana na stos zagrań, wyświetlany jest jej opis, a potem następuje jej faktyczne zagranie. Dostępne są opcje zmiany czasu wyświetlania opisu i prezentacji karty.
- Dodano nową procedurę przejścia między rundami, żeby wyraźnie wskazać, która runda aktualnie trwa.
- Kiedy któryś z graczy skorzysta z umiejętności dowódcy, zostanie to zwizualizowane żółtym impulsem wokół ikony tej umiejętności.
- Ze względu na optymalizację przerobiono grafiki niekórych kart.
- Umiejętność dowódcy może zostać aktywowana przez stuknięcie jej ikony (a nie tylko samego dowódcy).
- Na karcie dodano nową ikonę w module tworzenia talii wskazującą, czy masz dość zasobów, żeby ją utworzyć – nie trzeba już sprawdzać tego w „dużym” podglądzie karty.
- Różne dźwiękowe efekty specjalne w zależności od rodzaju powierzchni, na którą zostaje zagrana karta.
Neutralne
- Ihuarraquax: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
- Sztorm: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
Potwory
- Jennik: koszt werbunku zmieniono z 12 na 11.
- Fleder: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Keltullis: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.
- Lodowy Troll: siłę zmieniono z 4 na 5.
Skellige
- Drakkar Bojowy: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Dzik Morski: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
- Maligna: dodano kategorię „Alchemia”.
- Udalryk an Brokvar: siłę zmieniono z 3 na 4.
- Drakkar Dimun: dodano Zapał.
- Przemytnik Dimun: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
Królestwa Północy
- Trollololo: siłę zmieniono z 4 na 5.
Scoia’tael
- Aelirenn: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
- Toruviel: siłę zmieniono z 4 na 5.
Nilfgaard
- Leo Bonhart: próg siły zmieniono z 8 na 9.
- Siewca Zarazy: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Affan nie będzie działać w fazie wymiany kart.
Syndykat
- Cyna: koszt werbunku zmieniono z 13 na 12.
- Święty Płomień: koszt werbunku zmieniono z 11 na 10.
- Magister: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.
- Bank Vivaldiego: zysk zmieniono z 1 na 3.
- Potępienie: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
- Kieszonkowiec: zysk zmieniono z 6 na 7.
- Harald Gord: siłę zmieniono z 2 na 3.
- Wściekły Zmutowany Pies: pancerz zmieniono z 3 na 2.
- Kurt: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Mutant Zabójca: wymogi w zakresie kapitału zmieniono z 7 na 5.
- Przeraza Savolli: siłę zmieniono z 12 na 11.
- Dostosowano nieznacznie graficzne efekty specjalne amoku.
Poprawki – Sezon Mahakamski
- Naprawiono błąd, wskutek którego licznik w fazie wymiany kart pozostawał niebieski dopóki gracz nie zakończył wymieniać kart i zmieniał się na czerwony po zakończeniu wymiany przez gracza, jeśli przeciwnik jeszcze nie skończył wymieniać kart.
- Naprawiono błąd, wskutek którego stos zagrań znajdował się w niewłaściwym miejscu w przypadku niektórych konfiguracji różnych urządzeń.
- Naprawiono błąd, wskutek którego karty specjalne z umiejętnością wymiany wywoływały dwa okrzyki wojenne.
- Naprawiono błąd, wskutek którego wymienione karty były widoczne pod pokładem statku na planszy Okręt tak długo, jak trwała faza wymiany.
- Naprawiono błąd, wskutek którego wezwane jednostki nie wyświetlały liczb obrażeń/wzmocnień.
- Usunięto błąd w osiągnięciu „Fantastyczna Piątka”.
- Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było wyświetlić „dużego” podglądu karty w panelu historii starcia.
- Naprawiono błąd, wskutek którego przy „dużym” podglądzie umiejętności dowódców widoczny był cytat dotyczący postaci.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Żółw Ard Feainn mógł być wzmacniany wielokrotnie, jeżeli ta sam karta zdjęła jego pancerz i go zraniła.
- Naprawiono błąd, wskutek którego umiejętność rozkazu przestawała działać po przechwyceniu zablokowanej jednostki i jej późniejszym odblokowaniu.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gra mogła zakończyć się remisem, jeśli w pewnych konfiguracjach pola bitwy użyta została karta Morkvarg Łupieżca.
Sezon Mahakamski zakończy się we wtorek, 10 grudnia o godz. 10:00.
A Wam jak podobają się powyższe zmiany, które wprowadził Sezon Mahakamski? Jesteście zadowoleni? Graliście już w Gwinta na swoim smartfonie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię poniższe wiedźmińskie pozycje. Wybraliśmy dla Was wyjątkowe, mniej znane figurki przedstawiające bohaterów Wiedźmina, a co za tym idzie i Gwinta.
Poniżej możecie sprawdzić oferty mniej popularnych figurek wiedźmińskich, ale ceny, szczególnie trzech pierwszych są przerażająco wysokie. Mimo wszystko zobaczcie ich perfekcyjne wykonanie (na prawdę warto!).
Duże figurki od Prime 1 Studio, nawet 56 centymetrowe!
Również interesujące figurki od Dark Horse:
Może któraś z nich Was zainteresuje.
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.