Już dziś wraz z premierą dodatku Żelazna Wola do Gwinta trafi również aktualizacja opatrzona numerem 4.0. Polecamy dobrze przyjrzeć się zmianom, które wprowadzi aktualizacja 4.0, ponieważ niektóre z nich będą miały duży wpływ na rozgrywkę w Gwincie.
W międzyczasie przypominamy, że Żelazna Wola doda do Gwinta wiele nowych kart, które możecie podziwiać w poprzednich naszych wpisach:
- Żelazna Wola – nowy dodatek do Gwinta – nowe karty
- Żelazna Wola – nowe karty
- Kolejne karty z Żelaznej Woli
- Kolejne karty, które trafią do Gwinta z Żelazną Wolą
- Nowe karty wraz ze zbliżającą się premierą Żelaznej Woli
- Porcja nowych kart z dodatku Żelazna Wola
- Ciąg dalszy nowych kart z Żelaznej Woli
Na pewno za największą zmianę należy uznać rozdzielenie umiejętności od konkretnego dowódcy. Od teraz umiejętności, znajdujące się w puli danej frakcji będzie można wybrać przy tworzeniu talii niezależnie jaką skórkę wybierzemy dla naszego lidera.
Oprócz tego wiele kart otrzymało zmianę w umiejętności, liczbie punktów czy koszcie werbunku.
Poniżej możecie zobaczyć oficjalną listę zmian, które wprowadzi aktualizacja 4.0, możecie ją znaleźć również na oficjalnej stronie Gwinta.
Aktualizacja 4.0 – zmiany
Pełna lista zmian – aktualizacja 4.0
Zmiany:
- Poprawiono wygląd ekranu prezentacji przeciwników.
- Poprawiono wygląd dowódców (cienie, oświetlenie, wybrane tekstury).
- Do shadera plansz dodano obsługę cieni.
- Poprawiono miks dźwięku w całej grze.
- Po przejściu z Sezonu Driad do Sezonu Kota obowiązuje nowa tabela rang.
- Opcja odznaczenia postępów rankingowych będzie dostępna od rangi 25.
- Dotychczasowy opis Krwawienia zmieniono na „Status, który zadaje jednostce 1 pkt obrażeń na koniec jej tury. Uwaga: tury krwawienia mogą się kumulować; 1 tura krwawienia anuluje 1 turę witalności. Krwawienie ignoruje pancerz”.
- Dotychczasowy opis Asymilacji zmieniono na „Wzmocnij tę jednostkę o 1 lub o wskazaną wartość za każdym razem, gdy zagrasz kartę, która nie była w twojej początkowej talii”.
- Dotychczasowy opis Harmonii zmieniono na „Wzmocnij tę kartę o 1 lub o wskazaną wartość za każdym razem, gdy zagrasz po swojej stronie jednostkę Scoia’tael o kategorii głównej będącej unikatem wśród wszystkich swoich jednostek Scoia’tael”.
- Z okazji premiery dodatku Żelazna Wola tymczasowo zmieniono muzykę w menu głównym.
- Liczba monet w sakiewce Syndykatu jest teraz wyświetlana w postaci jednej liczby zamiast ułamka.
- Poprawiono płynność wywoływania reakcji planszy.
- Wczytywanie każdego meczu powinno być teraz płynniejsze.
- Zaktualizowano ikony punktów nagród, złota i pyłu meteorytowego.
- Punkty nagród są teraz przedstawione za pomocą klucza.
- Następujące karty ze zmienionymi umiejętnościami będzie można zniszczyć za pełną wartość przez 3 dni:
- Avallac’h
- Lambert: Fechmistrz
- Czarcia Purchawa
- Vran Wojownik
- Krwawa Uczta
- Alp
- Łowca Niewolników
- Mistrz Kamuflażu
- Korsarz Dimun
- Krąg Przywołań
Nowe elementy gry
- W każdej talii można wyposażyć dowolną umiejętność z dowolną skórką dowódcy, o ile umiejętność i skórka są z tej samej frakcji albo skórka jest neutralna.
- Wprowadziliśmy nową sekcję “Porady” w tworzeniu talii, która skupia się na umiejętnościach i sugeruje synergie między kartami.
- Ekran logowania zawiera teraz animowaną wersję głównej grafiki dodatku.
- Ekrany ładowania zawierają teraz pełnoekranowe ilustracje z poradami.
- Po najechaniu kursorem na sakiewkę Syndykatu lub po wybraniu dowódcy kontrolerem pojawia się opis sakiewki.
- Nowa plansza (łódź Radowida) z interaktywnymi elementami.
- Przywrócono do gry pancerz.
- Nowy żywioł: metal (z pozytywnymi i negatywnymi wersjami efektów wizualnych).
- Nowy status: Obrońca.
- Dodano możliwość pominięcia samouczka dla nowych użytkowników.
- Do ustawień w wersji PC dodano kilka opcji anti-aliasingu.
- Dodano dzienne nagrody za logowanie. Dzienną nagrodę należy odebrać przed rozpoczęciem nowego dnia.
- Dodano przycisk usuwania zapytań z pola wyszukiwania w module tworzenia talii.
- Wprowadzono wskaźniki informujące o trwającym bonusie do punktów doświadczenia na ekranie powitalnym, w głównym menu i na ekranie wyniku.
Neutralne
- Aguara: Lisica: główną kategorię zmieniono na „Bestia”.
- Avallac’h: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Stwórz i zagraj Trzaskający Mróz, Gęstą Mgłę lub Ulewny Deszcz”.
- Czarcia Purchawa: umiejętność zmieniono na „Zatruj wrogą jednostkę. Śmiertelny cios: Zadaj sąsiadującym z nią jednostkom 3 pkt obrażeń”.
- Zoltan: Szelma: siłę zmieniono z 1 na 4, koszt werbunku z 15 na 10.
- Duda: Mąciciel: zadawane obrażenia zmieniono z 2 na 1.
- Duda: Towarzysz: wzmocnienie zmieniono z 2 na 1.
- Eskel: Tropiciel: siłę zmieniono z 4 na 6.
- Lambert: Fechmistrz: siłę zmieniono z 5 na 6, koszt werbunku zmieniono z 8 na 9, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce i wszystkim jej egzemplarzom 2 pkt obrażeń”.
- Sklep: Łowca: jedną z opcji zmieniono z „Rozmieszczenie: Wzmocnij wszystkie jednostki w swojej ręce o 1 na„Rozmieszczenie: Zyskaj wytrzymałość”.
- Sklep: Paladyn: jedną z opcji zmieniono z „Rozmieszczenie: Zyskaj wytrzymałość” na „Rozmieszczenie: Wzmocnij losową jednostkę w swojej ręce o 2”.
- Krąg Przywołań: koszt werbunku zmieniono na z 8 na 6, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Utwórz i zagraj brązową jednostkę dowolnej frakcji”.
- Kaganiec Vigo: usunięto kategorię „Taktyka”.
Potwory
- Rój Krabopająków: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Stwórz Trutnia w sojuszniczym rzędzie. Ładunki: 5. Za każdym razem, kiedy zagrywasz kartę organiczną, stwórz Trutnia w losowym rzędzie sojuszniczym”.”
- Alp: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 4 tury”.
- Krabopająk to teraz Truteń.
- Opisy Gniazda Krabopająków i Olbrzymiego Krabopająka poprawiono, by mówiły o stwarzaniu Trutni, nie Krabopająków.
- Krwawa Uczta: umiejętność zmieniono na „Oczyść wrogą jednostkę i zadaj jej 3 pkt obrażeń. Jeśli kontrolujesz Wampira, daj jej też krwawienie na 3 tury”.
- Widłogon: koszt werbunku zmieniono z 6 na 4.
- Żagnica: siłę zmieniono z 3 na 6.
- Gryf: koszt werbunku zmieniono z 7 na 5.
- Lodowy Gigant: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
- Oszluzg: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Vran Wojownik: umiejętność zmieniono na „Za każdym razem, gdy podczas twojej tury zniszczona zostaje jednostka, wzmocnij tę kartę o 1”.
Skellige
- Korsarz Dimun: umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz (bliskie starcie): Daj wrogiej jednostce krwawienie na 2 tury. Odnowienie: 2. Za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Okrętu, zmniejsz licznik odnowienia o 1”.”
Królestwa Północy
- Nie można już użyć Mobilizacji (dawnej umiejętności Henselta), kiedy po stronie gracza nie ma odpowiednich celów.
Scoia’tael
- Zew Lasu: wzmocnienie zmieniono z 2 na 1.
- Rada Isengrima: kategorię zmieniono z „Taktyka” na „Natura”, umiejętność zmieniono na „Podejrzyj losowego Krasnoluda, Driadę i Elfa ze swojej talii, następnie zagraj jedną z tych kart i wzmocnij ją o 2”.
- Tajemne Echo: limit werbunku zmieniono z 15 na 14.
Nilfgaard
- Następującym kartom dodano kategorię „Żołnierz”: Damien De la Tour, Cahir Mawr Dyffryn, Sweers, Nilfgaardzki Rycerz.
- Cesarska Formacja: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 2. Ładunki: 4. Kiedy wszystkie ładunki zostaną wykorzystane, przenieś jednostkę Żołnierza ze swojej talii na jej wierzch”.
- Mistrz Kamuflażu: koszt werbunku zmieniono z 8 na 4, umiejętność zmieniono na „Na koniec każdej sojuszniczej tury wzmocnij tę kartę o 1, jeśli któryś z wrogów jest zablokowany”.
- Łowca Niewolników: siłę zmieniono z 1 na 3, umiejętność zmieniono na „Asymilacja. Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń”.
- Niewolnicza Piechota: siłę zmieniono z 5 na 4, koszt werbunku zmieniono z 7 na 5.
Syndykat
- Krwawa Rozrywka: zysk zmieniono z 3 na 4.
- Kongregacja: koszt werbunku zmieniono z 6 na 5.
- Wieczorna Zdobycz: zysk zmieniono z 3 na 4.
- Stróż Wiecznego Ognia: poprawiono opis, by lepiej odpowiadał jego umiejętności.
- Novigradzka Sprawiedliwość: koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.
Poprawki
- Naprawiono nieaktualne kwestie głosowe wprowadzone w poprzedniej poprawce, dodano brakujący postprocessing kilku postaci.
- Usunięto błąd, na skutek którego Regis: Żądza Krwi mógł celować swoją umiejętnością w sojusznicze jednostki.
- Liczne poprawki i ulepszenia opisów kart.
Poniżej możecie obejrzeć z film z wyjaśnieniem zmian:
Aktualizacja 4.0 – Meteorytowy Pył
Musicie również pamiętać, że aktualizacja 4.0 wprowadzi również zmiany w ekonomii Gwinta. Mianowicie chodzi o Meteorytowy Pył, którego rola zostanie trochę zmieniona. Jak informowali twórcy jakiś czas temu większość pak i ozdób będzie można kupić wyłącznie za realne pieniądze. Co oznacza, że możliwość kupienia części z nich za Meteorytowy Pył nie będzie już dostępna po najbliższej aktualizacji. Zaznaczono, że część ozdób po aktualizacji nadal będzie można kupić za Meteorytowy Pył, ale nie określono, które z nich będą miały tą możliwość.
Tak więc jeśli macie zapasy Meteorytowego Pyłu oraz nie chcecie kupować ozdób za prawdziwą walutę to jest ostatni moment, by wyposażyć się w niektóre bibeloty poświęcając na to pył. Ciągle za Meteorytowy Pył będzie można transmutować karty z ich zwykłych wersji w animowane, premium.
Możecie o tym przeczytać w oficjalnym wpisie Gwinta.
Jak Wam się podobają zmiany, które przyniesie aktualizacja 4.0? Myślicie, że wpłyną one pozytywnie na Gwinta? Będziecie grać w nowy dodatek Żelazna Wola? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach!
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię poniższe wiedźmińskie pozycje. Wybraliśmy dla Was wyjątkowe, mniej znane figurki przedstawiające bohaterów Wiedźmina, a co za tym idzie i Gwinta.
Poniżej możecie sprawdzić oferty mniej popularnych figurek wiedźmińskich, ale ceny, szczególnie trzech pierwszych są przerażająco wysokie. Mimo wszystko zobaczcie ich perfekcyjne wykonanie (na prawdę warto!).
Duże figurki od Prime 1 Studio, nawet 56 centymetrowe!
Również interesujące figurki od Dark Horse:
Może któraś z nich Was zainteresuje.
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.