Wczoraj, końca dobiegł Sezon Drakonidów. Ale jak wiemy w Gwincie, coś się kończy coś się zaczyna, w związku z tym również wczoraj wystartował kolejny sezon w tym roku, a mianowicie Sezon Driad.
Wrzesień w Gwincie będzie przebiegał pod patronatem pięknych dziwożon z Brokilonu, zastępując Drakonidy. Nowy sezon powoduje również zmianę trybu sezonowego.
Wraz z Sezonem Driad do Gwinta trafiła również aktualizacja 3.2 poprawiająca kilka funkcji oraz balansująca karty.
Pełną listę zmian możecie zobaczyć poniżej lub na oficjalnej stronie Gwinta.
Sezon Driad – aktualizacja 3.2 lista zmian
- Umiejętności opłaty, które wybierają na cel inną kartą, nie wymagają już ponownego klikania na kartę przy każdym użyciu, jeśli gracz posiada wystarczającą liczbę Monet.
- Ulepszono pierwszy kontakt użytkownika z grą.
- Opcja odznaczenia postępów rankingowych będzie dostępna od rangi 7.
- Po udanych testach w sierpniu zwykła Arena zostanie zmieniona tak, by możliwe było wybranie dowódcy przed zbudowaniem talii na Arenę.
- Streamerzy z Twitcha będą teraz mogli udostępniać widzom informacje z gry przy użyciu nowo wprowadzonej nakładki GWENT Observer.
- 14 zmienionych kart będzie można zniszczyć za pełną wartość przez 4 dni:
- Hemdall
- Kultysta Svalbloda
- Gremista
- Upadła Flaminika
- Treser Tuirseach
- Odnowa
- Cerys an Craite
- Zaczepka
- Czarna Pantera
- Pół-elf Łowca
- Płacząca Wierzba
- Bruxa
- Garkain
- Nekurat
Nowe elementy gry – Sezon Driad
- Karty z umiejętnościami opłaty, rozkazu i rozmieszczenia będą dawać graczom lepsze wizualne informacje przy wyborze i przed potwierdzeniem użycia.
- Na planszach dodano rozmaite elementy interaktywne.
- Dodano specjalne efekty dźwiękowe przy użyciu umiejętności każdego dowódcy.
- Dodano specjalne ikony umiejętności każdego dowódcy wyświetlane w czasie meczu.
- Ikony umiejętności dowódcy będą teraz widoczne na ekranie wymiany kart, dzięki czemu nie trzeba będzie ukrywać ekranu wymiany, żeby sprawdzić umiejętność dowódcy.
- Wybór talii do gry zmieniono tak, by widać było umiejętność dowódcy oraz dodatkowe informacje w sytuacji, gdy talia nie jest prawidłowa.
- Dodano wibracje kontrolera przy poruszaniu się po menu i zdarzeniach w czasie partii.
- W ustawieniach dodano wybór zawsze zwiniętych lub rozwiniętych nazw gracza w czasie partii. U nowych graczy nazwy domyślnie są rozwinięte.
Neutralne
- Jaskier: Poeta: koszt werbunku zmieniono z 14 na 12.
- Sirocco z Korath: koszt werbunku zmieniono z 12 na 10.
- Muzykanci z Blaviken: siłę zmieniono z 4 na 6, a umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zyskaj (losowo) tarczę, fatum, wytrzymałość lub truciznę”.
- Sangreal: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
- Pożoga: koszt werbunku zmieniono z 14 na 13.
- Triss: Telekineza: siłę zmieniono z 2 na 4.
- Villentretenmerth: siłę zmieniono z 5 na 6.
Potwory
- Dettlaff van der Eretein: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 3 tury. Ładunki: 3. Po zużyciu wszystkich ładunków stwórz w losowym sojuszniczym rzędzie Ekimmę”.
- Wodnica: siłę zmieniono z 3 na 4.
- Barbegazi: siłę zmieniono z 5 na 6.
- Bruxa: umiejętność zmieniono na „Pokrzepienie. Rozmieszczenie: Daj wrogiej jednostce krwawienie na 2 tury”.
- Krwawa Klątwa: koszt werbunku zmieniono z 11 na 9.
- Gael: umiejętność zmieniono na “Rozmieszczenie (bliskie starcie): Zadaj wrogiej jednostce 1 pkt obrażeń. Jeśli krwawi, zamiast tego zadaj jej 3 pkt obrażeń. Śmiertelny cios: wzmocnij tę kartę o bazową siłę zniszczonej jednostki”.
- Garkain: umiejętność zmieniono na „Na koniec każdej sojuszniczej tury wzmocnij tę kartę o 1, jeśli któryś z wrogów krwawi”.
- Keltullis: siłę zmieniono z 6 na 9, koszt werbunku zmieniono z 10 na 11.
- Miruna: umiejętność zmieniono na „Zemsta: Przechwyć wrogą jednostkę o sile 4 lub mniejszej”.
- Nekurat: umiejętność zmieniono na: „Zapał. Rozkaz (bliskie starcie): Daj wrogiej jednostce krwawienie na 2 tury. Odnowienie 2. Za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Wampira, zmniejsz licznik odnowienia o 1”.
- Stary Grot: koszt werbunku zmieniono z 15 na 14.
- Protofleder: koszt werbunku zmieniono z 10 na 9.
- Królowa Nocy: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Daj wrogowi krwawienie na 4 tury. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Oczyść jednostkę”.
- Kotołak: siłę zmieniono z 2 na 3.
Skellige
- Eist Tuirseach: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zagraj jednostkę Skellige ze swojego cmentarza”.
- Płatnerz an Craite: siłę zmieniono na 2, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 2. Jeśli jest ranna, zamiast tego wzmocnij ją o 4”.
- Drakkar Bojowy: umiejętność zmieniono na „Bliskie starcie: Za każdym razem, gdy twój przeciwnik zagrywa jednostkę, zadaj jej 1 pkt obrażeń”.
- Skelligijski Maruder: siłę zmieniono z 3 na 2, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Rozdziel 3 pkt obrażeń losowo pomiędzy wszystkie wrogie jednostki”.
- Wojownik an Craite: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 1 pkt obrażeń. Jeśli zagrywasz tę kartę z cmentarza, zamiast tego zadaj 3 pkt obrażeń”.
- Szał: definicję zmieniono na „Aktywuj tę umiejętność za każdym razem, gdy bazowa siła spadnie do wartości równej lub niższej od wskazanej”.
- Cerys an Craite: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Wezwij Tarczowniczkę Drummond ze swojej talii do tego rzędu. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Wezwij Straż Królowej ze swojej talii do tego rzędu”.
- Upadła Flaminika: siłę zmieniono z 5 na 4, koszt werbunku zmieniono z 6 na 7, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Wzmocnij tę kartę o 1 za każdą Bestię na twoim cmentarzu”.
- Pohańbiony Pięściarz: umiejętność zmieniono na: „Rozmieszczenie, żądza krwi 3: Zablokuj tę kartę. Szał 3: Zniszcz tę kartę”.
- Donar an Hindar: siłę zmieniono z 4 na 5, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń. Żądza krwi 2: Zamiast tego zadaj wrogiej jednostce 4 pkt obrażeń”.
- Straż Królowej: koszt werbunku zmieniono z 4 na 5, umiejętność zmieniono na „Rozkaz, szał 3: Stwórz egzemplarz bazowy tej karty i wezwij go do tego samego rzędu”.
- Ofiara dla Freyi: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6, dodano kategorię Alchemia, umiejętność zmieniono na „Zagraj brązową jednostkę Skellige ze swojego cmentarza”.
- Gremista: siłę zmieniono z 3 na 6, koszt werbunku zmieniono z 6 na 7, umiejętność zmieniono na „Zapał. Rozkaz (daleki zasięg): Oczyść jednostkę. Odśwież tę umiejętność za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Alchemii”.
- Hemdall: siłę zmieniono z 5 na 8, koszt werbunku zmieniono z 9 na 12, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj losowej wrogiej jednostce w rzędzie 1 pkt obrażeń za każdą jednostkę w tym rzędzie”.
- Wściekły Niedźwiedź: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj sojuszniczej jednostce w tym rzędzie 2 pkt obrażeń. Jeśli nie ma celów, zadaj 2 pkt obrażeń tej karcie”.
- Odnowa: dodano kategorię Alchemia, umiejętność zmieniono na „Uzdrów sojuszniczą jednostkę, następnie wzmocnij ją o wyleczone obrażenia”.
- Błogosławieństwo: dodano kategorię Alchemia, umiejętność zmieniono na „Wezwij jednostkę Skellige ze swojego cmentarza do sojuszniczego rzędu”.
- Sigvald: umiejętność zmieniono na „Rozkaz (bliskie starcie): Zadaj jednostce 1 pkt obrażeń. Odnowienie 1. Szał 4: Zamiast tego zadaj jej 2 pkt obrażeń”.
- Kultysta Svalbloda: siłę zmieniono z 3 na 4, umiejętność zmieniono na „Na koniec każdej sojuszniczej tury uzdrów jednostkę po lewej stronie o 1 i zadaj jednostce po prawej stronie 1 pkt obrażeń”.
- Bękart Svalbloda: umiejętność zmieniono na „Szał 2: Przemień w Niedźwiedzia Svalbloda”.
- Treser Tuirseach: dodano kategorię Wojownik, siłę zmieniono z 1 na 4, koszt werbunku zmieniono z 6 na 4, umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Daj sojuszniczej Bestii witalność na 3 tury. Więź: Zamiast tego daj sojuszniczej jednostce witalność na 3 tury”.
- Skelligijski Weteran: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj tej karcie 3 pkt obrażeń. Szał 2: Uzdrów tę kartę”.
- Vildkaarl: umiejętność zmieniono na „Szał 2: Przemień w Faworyta Svalbloda”.
Królestwa Północy
- Król Foltest: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę Królestw Północy o 1 i daj jej zapał. Ładunki: 3”.
- Królowa Calanthe: limit werbunku zmieniono z 16 na 15.
- Krwawy Baron: siłę zmieniono z 7 na 6.
- Draug: umiejętność zmieniono na: „Rozmieszczenie: Przekształć wszystkie ludzkie sojusznicze jednostki z tego rzędu w Kaedweńskie Upiory, nie zmieniając ich siły”.
- Keira Metz: siłę zmieniono z 7 na 5.
- Królewna Pavetta: koszt werbunku zmieniono z 7 na 8.
- Roche: Bezlitosny: siłę zmieniono z 5 na 4, koszt werbunku zmieniono z 11 na 12.
Scoia’tael
- Dana Meadbh: limit werbunku zmieniono z 15 na 16.
- Francesca Findabair: limit werbunku zmieniono z 13 na 15, umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zagraj kartę specjalną Scoia’tael ze swojego cmentarza”.
- Zew Lasu: koszt werbunku zmieniono z 9 na 10, umiejętność zmieniono na „Zagraj jednostkę Scoia’tael ze swojej talii i wzmocnij ją o 2”.
- Elfi Traper: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj 2 losowym wrogim jednostkom 2 pkt obrażeń”.
- Troska Driad: umiejętność zmieniono na „Oczyść sojuszniczą jednostkę i wzmocnij ją o 3. Jeśli kontrolujesz Driadę, daj jej też witalność na 3 tury”.
- Krasnolud Najemnik: siłę zmieniono z 4 na 3.
- Krasnolud Najemnik: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
- Pół-elf Łowca: umiejętność zmieniono na „Harmonia. Rozmieszczenie: Stwórz Elfiego Czatownika w tym rzędzie”.
- Havekar Przemytnik: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
- Mahakamski Traper: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zyskaj witalność na 2 tury. Więź: Zyskaj witalność na 4 tury”.
- Mahakamski Traper: koszt werbunku zmieniono z 7 na 4.
- Morenn: koszt werbunku zmieniono z 8 na 7.
- Czarna Pantera: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie (bliskie starcie): Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Daj wrogiej jednostce krwawienie na 4 tury”.
- Pavko Gale: umiejętność zmieniono na „Rozkaz (daleki zasięg): Zadaj jednostce 1 pkt obrażeń. Odnowienie: 1. Jeśli kontrolujesz tylko jednostki Scoia’tael, zamiast tego zadaj jednostce 2 pkt obrażeń”.
- Sirssa: siłę zmieniono z 3 na 4.
- Drzewiec: Odyniec: koszt werbunku zmieniono z 8 na 7.
- Woda Brokilonu: umiejętność zmieniono na „Stwórz w rzędzie 2 Młode Driady”.
- Zaczepka: umiejętność zmieniono na „Zadaj wrogiej jednostce 3 pkt obrażeń. Śmiertelny cios: Stwórz Elfiego Czatownika w losowym rzędzie”.
- Płacząca Wierzba: umiejętność zmieniono na „Harmonia. Rozmieszczenie (bliskie starcie): Zyskaj tarczę. Rozmieszczenie (daleki zasięg): Zatruj wrogą jednostkę”.
Nilfgaard
- Anna Henrietta: limit werbunku zmieniono z 15 na 16.
- Emisariusz: umiejętność zmieniono na „Szpieg. Rozmieszczenie: Wzmocnij sojuszniczą jednostkę o 7”.
- Ognisty Skorpion: siłę zmieniono z 4 na 3.
- Serrit: umiejętność zmieniono na „Rozmieszczenie: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt obrażeń. Jeśli masz w ręce Egana, zamiast tego zadaj wrogowi 4 pkt obrażeń”.
- Serrit: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
- Stefan Skellen: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Stwórz i zagraj egzemplarz ostatniej karty Taktyki zagranej przez ciebie w tej rundzie”.
- Magiczny wstrząs: umiejętność zmieniono na „Umieść wrogą jednostkę lub wrogi Artefakt na wierzchu swojej talii”.
Syndykat
- Do frakcji Syndykatu dodano nową kartę legendarną – Walter Veritas: „Rozmieszczenie: Utwórz i zagraj brązową kartę Syndykatu”.
- Nagroda: definicję zmieniono na „Za każdym razem, gdy zniszczona zostaje jednostka z tym statusem, przeciwnik zyskuje monety w liczbie równej jej sile bazowej. Po wyznaczeniu nagrody za jednostkę usuń nagrody wyznaczone za inne jednostki po tej stronie planszy”.
- Tasak: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zagraj kartę specjalną Syndykatu ze swojej talii. Jeśli jej koszt werbunku nie przekracza 10, zyskaj 2 monety”.
- Sigismund Dijkstra: umiejętność zmieniono na „Rozkaz: Zyskaj 1 monetę. Ładunki: 5. Za każdym razem, gdy zagrywasz kartę Zbrodni, zyskaj 1 monetę”.
- Długie Uszy: koszt werbunku zmieniono z 5 na 6.
- Fisstech: umiejętność zmieniono na „Zysk 4. Zatruj jednostkę”.
- Latający Redańczyk: siłę zmieniono z 4 na 3, koszt werbunku zmieniono z 10 na 9.
- Igor Hak: umiejętność zmieniono na „Amok. Opłata 5: Stwórz i wezwij do rzędu Igora bazowy egzemplarz brązowej sojuszniczej jednostki. Odnowienie 1”.
- Kanciarz: umiejętność zmieniono na „Losowy zysk od 3 do 5”.
Poprawki
- Usunięto błąd, na skutek którego użycie umiejętności opłaty lub rozkazu przy grze kontrolerem powodowało utratę wyboru umiejętności.
- Usunięto błąd, na skutek którego naciśnięcia klawiszy strzałek (na klawiaturze) nie były rozpoznawane.
- Liczne poprawki i ulepszenia opisów kart.
- Rozmaite poprawki dźwięku i efektów dźwiękowych.
Sezon Driad – tryb sezonowy
Zmianie uległ także tryb sezonowy wraz z nowym sezonem. Teraz gracze, którzy skorzystają z tego trybu, muszą pamiętać o tym, że w sezon Driad ma następujące zasady: na koniec swojej tury wszystkie sojusznicze jednostki o nieparzystej sile ponoszą obrażenia równe 1, a te o parzystej sile są wzmacniane o 1. Trzeba brać to pod uwagę podczas gry. Zapowiada się, że siła kart w tym trybie będzie zmieniać się jak w kalejdoskopie.
Sezon Driad – czas trwania
Sezon Driad zakończy się w środę, 2 października, o godz. 10:00.
Jak Wam się podobają zmiany wprowadzone przez aktualizację 3.2 oraz tryb sezonowy? Sezon Driad zapowiada się ciekawie, będziecie grać podczas jego trwania? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię poniższe wiedźmińskie pozycje. Wybraliśmy dla Was wyjątkowe, mniej znane figurki przedstawiające bohaterów Wiedźmina, a co za tym idzie i Gwinta.
Poniżej możecie sprawdzić oferty mniej popularnych figurek wiedźmińskich, ale ceny, szczególnie trzech pierwszych są przerażająco wysokie. Mimo wszystko zobaczcie ich perfekcyjne wykonanie (na prawdę warto!):
- Limitowana figurka Yennefer z Widłogonem o wysokości 55 cm od Prime 1 Studio
- Limitowana figurka Triss Merigold z Nekkerem o wysokości 56 cm od Prime 1 Studio
- Figurka Królewicza Ropucha z limitowanym nakładem o wysokości 34 cm od Prime 1 Studio
- Figurka Geralta w wannie
- Geralt w zbroi szkoły Kota od Dark Horse
- Figura Ciri od Dark Horse
- Yennefer w alternatywnym stroju od Dark Horse
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.