Wczoraj na Twitchu odbył się stream, na którym przedstawiciele CD Projekt RED pokazali nowe karty, z dodatku Krwawa Klątwa oraz omówili wszystkie nowe słowa kluczowe, które pojawią się w Gwincie również z premierą wspomnianego dodatku.
Kto nie oglądał wczorajszego streamu może obejrzeć jego zapis poniżej:
Na filmie twórcy wymieniają i tłumaczą wszystkie słowa kluczowe z Krwawej Klątwy, które będą miały zastosowania w kartach.
Poniżej znajduje się lista nowych słów kluczowych:
Więź: Aktywuj tę umiejętność, jeśli kontrolujesz egzemplarz tej karty.
To słowo kluczowe miało już zastosowanie w becie Gwinta, w tamtym przypadku za każdym razem gdy wykładaliśmy identyczną kartę, obie karty się wzmacniały. Tym razem jeśli na polu bitwy znajduje się już taka sama jednostka, umiejętność drugiej karty będzie silniejsza lub całkiem inna. Z nowych kart z tą umiejętnością poznaliśmy dotychczas tylko Wąpierza, który z więzią zadaje krwawienie przeciwnikowi na większą liczbę tur.
Śmiertelny cios: Aktywuj tę umiejętność, jeśli ta karta zniszczyła jednostkę.
Jeśli karta zadała obrażenia na tyle duże, że karta rywala została zniszczona, aktywowana zostaje dodatkowa umiejętność karty określona słowem kluczowym Śmiertelny Cios. Taką umiejętność z nowych kart posiada Samum.
Oczyść: Usuń wszystkie statusy.
Bardzo proste w działaniu i potrzebne w Gwincie słowo kluczowe. Karta z tą umiejętnością pozwoli na usunięcie z wybranej jednostki wszystkich statusów, które ta karta posiada, takie jak np.: tarcza, krwawienie, witalność itp
Szał: Aktywuj tę umiejętność, kiedy jednostka osiągnie połowę lub mniej swojej bazowej siły.
Umiejętność określona słowem kluczowym Szał zostanie aktywowana tylko w przypadku gdy ta jednostka będzie posiadała liczbę punktów równą połowie lub mniejszej siły bazowej. Taką umiejętność z nowych kart posiada Pohańbiony Pięściarz, który zostaje zniszczony jeśli uruchomiony zostanie szał.
Formacja: Jeśli zagrasz tę kartę na rząd bliskiego starcia, zyskaj Zapał. Jeśli zagrasz tę kartę na rząd dalekiego zasięgu, wzmocnij tę jednostkę o 1.
To słowo kluczowe przypisane karcie daje jej dodatkowe wzmocnienia. Jeśli taką kartę wyłożymy w pierwszym rzędzie zyska ona zapał i będzie można jej wydać rozkaz jeszcze w tej samej turze, natomiast ustawiona w drugim rzędzie otrzyma wzmocnienie jednym punktem.
Asymilacja: Wzmocnij tę jednostkę o 1 za każdym razem, gdy zagrasz kartę, która nie była w twojej początkowej talii.
Karta z Asymilacją jest wzmacniana za każdym razem o jeden punkt gdy zostanie przez nas zagrana karta, której nie mieliśmy początkowo w talii. Może to być na przykład jednostka zagrana z cmentarza przeciwnika, stworzona z kart innej frakcji przeciwnika, czy też stworzona z kart naszej frakcji jeśli nie użyliśmy jej w startowym zestawieniu naszych kart.
Harmonia: Wzmocnij tę jednostkę o 1 za każdym razem, gdy zagrasz jednostkę Scoia’tael z unikatowej kategorii podstawowej.
Jednostki z tym słowem kluczowym są wzmacniane o 1 tylko wtedy gdy zagrana zostanie przez posiadacza tej karty, jednostka Scoia’tael z unikatowej kategorii podstawowej. Na tą chwilę nie wiemy co oznacza “unikatowa kategoria”, ale przy ujawnieniu karty z harmonią – Driady Łowczyni twórcy określili, że będzie ona wzmacniania gdy zagrana zostanie karta z nowej rasy, która pojawi się w Gwincie, więc to może ona będzie unikatowa.
[Dopisane po premierze Krwawej Klątwy] Unikatowość kategorii polega na tym, że nie może znajdować się karta z tą kategorią już na polu bitwy po stronie gracza. Jeśli zostanie zagrana karta z kategorią główną, której nie ma jeszcze na polu gry po stronie gracza to pozostałe karty zostaną wzmocnione umiejętnością harmonii. Zagranie drugiej karty z tej samej kategorii nie spowoduje już uruchomienia umiejętności harmonii innych kart. Jeśli zostanie zagrana karta o unikatowej kategorii, umiejętności harmonii kart się uruchomią, a następnie zostanie ona usunięta z pola gry i ponownie zagrana karta z tą kategorią to karty z harmonią ponownie ulegną wzmocnieniu. Tak więc harmonia uruchamia się po zagraniu po jednej z kart o rożnych kategoriach np. Elfa, Człowieka, Drzewca, Krasnolud, Gnoma itd.
Krwawienie: Status, który zadaje jednostce 1 pkt obrażeń na koniec jej tury.
Ten status był już omawiany ostatnim razem. Karta, której został nadany status Krwawienie będzie otrzymywała obrażenia równe 1 na koniec każdej tury przez określoną liczbę tur w zależności od umiejętności karty, która spowodowała ten efekt.
Tarcza: Status, który blokuje następnie obrażenia zadane tej jednostce.
Tarcza również była omawiana. Działa podobnie jak Quen w becie. Blokuje pierwsze obrażenia jakie otrzymałaby jednostka, w wyniku czego punkty nie są jej odejmowane.
Trucizna: Zniszcz tę jednostkę, jeśli posiada dwa statusy Trucizna.
Niektóre karty mogą nadać innym status Trucizna. Jeden nałożony na kartę nie powoduje żadnego efektu natomiast już drugi powoduje zniszczenie danej karty. Umiejętność zadawania trucizny posiada na przykład Driada Łowczyni.
Dominacja: Aktywuj tę umiejętność, jeśli kontrolujesz najsilniejszą jednostkę.
Jeśli najsilniejszą jednostką na polu bitwy jest nasza sojusznicza karta, gdy wyłożymy kartę ze słowem kluczowym Dominacja, zostanie aktywowana umiejętność określona tym słowem.
Witalność: Status, który wzmacnia tę jednostkę o 1 na koniec jej tury.
Status przeciwny do Krwawienia. Na koniec każdej tury jednostka będzie wzmacniania o jeden punkt do czasu gdy nie zostanie zniszczona, zablokowana lub nie zostanie zdjęty jej status Witalność.
To jest 12 nowych słów kluczowych, które pojawią się w Gwincie wraz z premierą dodatku Krwawa Klątwa. Zapowiada się bardzo interesująco. Jak widzimy mamy tutaj sporo słów kluczowych, które pozwolą graczom dobrać odpowiednią taktykę do kart. Poszerza się zdecydowanie wachlarz możliwości na jakie możemy rozegrać pojedynek z przeciwnikiem. Wraz z wprowadzeniem ponad 100 nowych kart zdecydowanie spowoduje to, że gra w Gwinta stanie się dużo bardziej jednorodna, mniej schematyczna, a przede wszystkim do osiągnięcia zwycięstwa będą liczyły się umiejętności gracza.
Ponadto na wczorajszym streamie opublikowanych zostało też 10 nowych kart wraz z ich umiejętnościami i słowami kluczowymi. Wszystkie możecie zobaczyć poniżej:
Alp
Rozmieszczenie: Zadaj wybranej jednostce wroga 2 pkt obrażeń. Jeśli Alp znajduje się pod wpływem Krwawego Księżyca zamiast tego wykradnij jednostce wroga 2 pkt siły.
Krwawa uczta
Daj wybranej jednostce wroga krwawienie na 6 tur. Jeśli kontrolujesz Wampira najpierw oczyść wybraną jednostkę.
Cesarska Wieszczka
Asymilacja.
Rozmieszczenie: Oczyść jednostkę.
Vivienne de Tabris
Rozmieszczenie: Ustaw siłę jednostki na równi z jej kosztem zaopatrzenia.
Grawer z Cintry
Formacja.
Rozkaz: Daj sojuszniczej jednostce tarczę.
Król Roegner
Rozmieszczenie, bliskie starcie: Usuń tarcze ze wszystkich jednostek, a następnie wzmocnij tę jednostkę o 3 za każdą usuniętą tarczę.
Drzewiec: Czujna Modliszka
Zasadzka: Daj następnej jednostce zagranej przez wroga truciznę i przemień w Drzewcową Modliszkę: Uderzenie.
Zapał.
Rozkaz: Przemień w Drzewcową Modliszkę: Uderzenie.
Drzewcowa Modliszka: Uderzenie
Brak umiejętności.
Zaklinaczka Puszczy
Rozmieszczenie, bliskie starcie: Daj jednostce wroga truciznę.
Rozmieszczenie, daleki zasięg: Daj sojuszniczej jednostce tarczę.
Artis
Daleki zasięg: Za każdym razem, gdy zagrywana jest jednostka, zadaj jej obrażenia równe połowie jej siły.
Bękart Svalbloda
Szał: Przemień w Niedźwiedzia Svalbloda.
Niedźwiedź Svalbloda
Fatum.
Jak widzicie grafiki kart wyglądają przepięknie, a same karty mają też bardzo interesujące umiejętności. Zapowiada się, że dodatek Krwawa Klątwa spowoduje, że Gwint stanie się jeszcze bardziej interesujący i będzie dawał jeszcze więcej radości z rozgrywki niż obecnie. Bardzo prawdopodobne też, że Krwawa Klątwa ściągnie do Gwinta wielu nowych graczy.
Pozostałe nowe karty możecie zobaczyć w naszym ostatnim wpisie, pod tym linkiem, gdzie również znajdziecie zwiastun dodatku Krwawa Klątwa.
Jak Wam się podobają nowe karty i słowa kluczowe? Myślicie, że Krwawa Klątwa pozytywnie wpłynie na Gwinta? Podzielcie się swoimi opiniami poniżej w komentarzach.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię wiedźmińskie puzzle z najnowszej serii, widnieją na nich wizerunki postaci ze świata Wiedźmina.
Mówiąc ściślej, na puzzlach możemy podziwiać grafiki identyczne jak te w Gwincie.
Poniżej możecie sprawdzić oferty puzzli z serii 1. w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):
A niżej wiedźmińskie puzzle z serii 2. w atrakcyjnych cenach:
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.