Twórcy uchylili nieco rąbka tajemnicy na temat najbliższej aktualizacji i w poniedziałkowy wieczór omówili najważniejsze zmiany w Gwincie i jego kartach, które już niedługo prawdopodobnie ujrzymy w grze.
Taj jak już wcześniej wspominaliśmy, wielu graczy spodziewało się osłabienia talii Skellige, a szczególnie decków opierających się na Niedźwiedziach, Topornikach i pogodzie. Co prawda będą oni po części zadowolenia, ale pewnie nie do końca. Oprócz Skellige oberwało się także kilku kartom innych frakcji.
Tak bardzo znienawidzony po ostatnich aktualizacjach Trzaskający Mróz doczekał się w końcu zmian, co spowoduje, że raczej będzie rzadziej spotykany w pojedynkach. Osłabienie Mrozu to także spore osłabienie Toporników, którzy przez Mróz potrafili bardzo szybko nabrać siły. Zdziczały Niedźwiedź od teraz będzie atakował tylko zagrane jednostki, co również można zaliczyć jako nerf, choć w tym przypadku zwiększono siłę Niedźwiedzi do 7 przez co ciężej będzie je usunąć z pola gry.
Z kolei, z innych talii, moim zdaniem bardzo mocno osłabiony zostanie Jan Calveit, który od teraz będzie tylko dobierał srebrne i brązowe karty. Złote karty nie będą brane pod uwagę. Jednocześnie spowoduje to automatycznie takie samo osłabienie Cahira jeśli był grany z Calveitem. Dodatkowo zmiany dotkną także Uzdrowienie, które od teraz będzie wskrzeszać złote karty tylko z naszego cmentarza. Myślę, że w poprzednia wersja tej karty funkcjonowała całkowicie bez zastrzeżeń.
Oczywiście sporo kart zmieni wartość swojej siły, w celu poprawienia balansu rozgrywki. A kilka z nich stracą niektóre swoje umiejętności.
Jest też coś całkowicie nowego, co pojawi się niedługo, a na co gracze z pewnością z niecierpliwością czekają. Mowa o chatcie, dzięki, któremu będziemy mogli porozumieć się ze swoim przeciwnikiem, a także i znajomymi. Czasami chat może się bardzo przydać jeśli będziemy się chcieli wymienić z rywalem kilkoma spostrzeżeniami, mam nadzieję, że nie stanie się miejscem wylewania swoich żalów i wulgaryzmów sfrustrowanych przegranych. Nie możemy się już doczekać.
Poniżej znajdują się główne zmiany w nadchodzącym patchu, niektóre z kart mogą ulec jeszcze zmianie:
Neutralne
- Trzaskający Mróz – zadaje 2 punkty obrażeń jednej najsłabszej jednostce w rzędzie.
- Gęsta Mgła – zadaje dwa punkty obrażeń jednej najsilniejszej jednostce w rzędzie.
- Ulewny Deszcz – zadaje 1 punkt obrażeń najsłabszym jednostkom w rzędzie, działa tylko na 5 jednostek.
- Aeromancja – zagrywa brązową lub srebrną kartę pogodową z z talii.
- Skelligijski Sztorm – zmniejszono obrażenia z 3, 2, 1 do 2, 2, 1.
- Trzęsienie Ziemi Stammelforda – zmniejszono liczbę jednostek na, które działa z 8 do 6.
- Efekt Uboczny – wzmacnia o 2 punkty maksymalnie sześciu sojuszniczych jednostek.
- Wściekły Ryk – zmieniono siłę Niedźwiedzia na 11 i jest teraz ulotny.
- Podwójny Krzyż Alzura, Atrapa, Rozkaz Wymarszu – od teraz wzmacniają jednostki, nie ulepszają.
- Olgierd – zwiększono siłę z 7 do 9, od teraz zostaje osłabiony o połowę siły, gdy zostanie odrzucony lub zniszczony.
- Villentretenmerth – zwiększono siłę z 4 do 8, niszczy najsilniejsze jednostki tylko raz.
- Avallac’h – zmniejszono siłę z 10 do 8.
- Uzdrowienie – pozwala uzdrowić złote karty tylko z naszego cmentarza.
- Płotka – przyzywana przed uruchomieniem umiejętności złotej karty.
- Janek – jego umiejętność nie uruchomi się jeśli przeciwnik nie ma wymaganych kart.
- Regis: Wampir Wyższy – wzmacnia się tylko o wartość bazową pochłoniętych kart.
- Operator – zmniejszono siłę z 9 do 7.
Królestwa Północy
- Radowid – zwiększono siłę z 4 do 5.
- Shani – zwiększono siłę z 3 do 4, od teraz daje 4 punkty pancerza.
- Priscilla – licznik tej karty ma wartość 4.
- Kaedweński Inżynier Oblężniczy – teraz wzmacnia o 1 jednostki i maszyny o 2 + 1 punkt pancerza.
- Wzmocniona Balista i inne maszyny już nie będą ignorowały już pancerza.
- Jaskier – talia zostanie przetasowana po wykonaniu się umiejętności tej karty.
Potwory
- Harpia z Celaeno – zmniejszono siłę z 4 do 3.
- Caranthir – zwiększono siłę z 5 do 7, teraz przenosi tylko 3 jednostki przeciwnika, a nie 5.
- Sukkub – zmniejszono siłę z 6 do 5, umiejętność aktywuje się pod koniec tury.
- Nithral – zwiększono siłę z 5 do 7, odebrano tej jednostce pancerz. Obrażenia zadawane przez Trzaskający Mróz zwiększone do 3.
- Ogar Dzikiego Gonu – zmniejszono siłę z 5 do 4.
Scoia’tael
- Elfi Najemnik – teraz jest lojalny.
- Saperzy Vrihedd – zwiększono siłę z 7 do 8.
- Krasnoludzki Najemnik – zwiększono siłę z 5 do 6.
- Saesenthessis – zwiększono siłę z 7 do 9.
- Traper z Dol Blathanna – zwiększono siłę z 5 do 6, pułapka teraz zadaje 2 punkty obrażeń, jest ulotna i nie ignoruje pancerza.
- Ithlinne – zwiększono siłę z 4 do 5.
Nilfgaard
- Emhyr var Emreis – zwiększono siłę z 4 do 6.
- Jan Calveit – dobiera tylko karty srebrne i brązowe.
- Stefan Skellen – zwiększono siłę z 9 do 10.
- Zwiadowca – zwiększono siłę z 3 do 4.
- Alchemik – zwiększono siłę z 7 do 8.
- Cynthia – zwiększono siłę z 4 do 5.
- Serrit – zwiększono siłę z 7 do 9.
- Leo Bonhart – na umiejętność tej karty wpływa tylko bazowa wartość karty.
Skellige
- Ochotnicy klanu an Craite – odebrano umiejętność Wysiłek.
- Zdziczały Niedźwiedź – zwiększono siłę z 6 do 7, jego umiejętność nie działa już na przywołane jednostki.
- Tarczowniczka klanu Drummond – odebrano umiejętność Weteran.
- Morkvarg – zwiększono siłę z 8 do 9, jeśli zostanie odrzucony lub zniszczony osłabia się o połowę.
- Hjalmar – zmniejszono siłę z 15 do 13, Władca Undvik jest teraz ulotny, oprócz tego przeniesiono część umiejętności tej karty na Władcę Undvik.
- Topornik Klanu Tuirseach – zwiększono siłę z 2 do 3. Odebrano umiejętność Weteran.
- Berserker Marauder – zwiększono siłę z 6 do 8. Wzmacnia się za każdego zranionego sojusznika.
- Kambi – zwiększono siłę Hemdalla z 11 do 16.
Ogólne
- Usunięto czarne tło kiedy przeciwnik wymienia karty
- Kiedy wymieniasz ostatnią kartę możesz zobaczyć dobraną kartę
- W wyzwaniu Dagona i Henselta nie ma już więcej niż trzech kopii niektórych kart
- Naprawiono bugi na konsoli PS4
- Gracze, którzy mają poniżej 1000 punktów rankingowych nie będą mogli ich już tracić
- Skrócono liczbę dni, z 5 do 3, w ciągu których będzie można wymienić osłabione karty.
Twórcy przedstawili również dwie grafiki przyszłych kart, które zostaną wprowadzone do Gwinta już niedługo. Możecie je zobaczyć w tym wpisie.
A Wy jesteście zadowolenie ze zmian? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach. Koniecznie wypowiedzcie się także na temat chatu, myślicie, że jest to potrzebna rzecz w Gwincie?
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.