Najnowszy hotfix jest już dostępny – pogoda została mocno osłabiona

Zapowiadana w poniedziałek na streamie aktualizacja do Gwinta została właśnie wprowadzona na PC, PS4 i Xbox One.
O kilku zmianach twórcy informowali już na wyżej wspomnianych streamie, więcej informacji możecie znaleźć w tym wpisie.
Tak jak pisaliśmy wiele kart otrzymało bardzo dużego nerfa. Bardzo mocno osłabiona została brązowa pogoda, szczególnie Trzaskający Mróz. Nie zadowoleni będą również gracze grający Nilfgaardem z Janem Calveitem, od teraz dobiera on tylko brązowe i srebrne karty. Złote karty zostały wyłączone z jego umiejętności.
Już teraz słychać wiele głosów sfrustrowanych graczy, którzy krytykują ciągłe zmienianie i osłabianie kart. Tym razem niektórym nie podoba się, że kwestię pogody rozwiązano w taki sposób. Wielu graczy twierdzi, że karty pogodowe będą teraz bezużyteczne. Prawdopodobnie społeczności nie podoba się także to, że oprócz kart Skellige, które z pewnością były powodem tego hotfixa, ucierpiały także karty innych frakcji, które funkcjonowały całkiem dobrze w pewnych zestawieniach. Żeby sprawiedliwie ocenić tą aktualizacje, potrzeba jeszcze trochę czasu, rozegranych kilkudziesięciu gier i obserwacji jak będzie układała się meta.
Poniżej oficjalna lista wszystkich wprowadzonych zmian, opublikowanych na stronie Gwinta:

Neutralne/Ogólne

  • Efekt uboczny będzie teraz wzmacniał do 6 jednostek o 2 punkty Siły.
  • Siła Niedźwiedzia (Wściekły ryk) zmniejszyła się z 12 do 11.
  • Zmieniono oznaczenie Niedźwiedzia (Wściekły ryk) z Niedźwiedzia na Bestię.
  • Niedźwiedź (Wściekły ryk) został oznaczony jako Ulotny.
  • Siła Olgierda zwiększyła się z 7 do 9.
  • Siła Olgierda będzie teraz zmniejszana przy przejściu na Cmentarz, a nie po powrocie na Planszę.
  • Siła Olgierda będzie teraz zmniejszana o połowę zaokrąglając w górę.
  • Podwójny Krzyż Alzura będzie teraz Wzmacniał jednostki, a nie je Ulepszał.
  • Rozkaz Wymarszu będzie teraz Wzmacniał jednostki, a nie je Ulepszał.
  • Atrapa będzie teraz Wzmacniała jednostki, a nie je Ulepszała.
  • Gęsta Mgła będzie teraz zadawała 2 punkty obrażeń maksymalnie 1 jednostce o największej sile w rzędzie.
  • Ulewny Deszcz będzie teraz zadawał 1 punkt obrażeń maksymalnie 5 jednostkom o najniższej sile w rzędzie.
  • Trzaskający Mróz będzie teraz zadawał 2 punkty obrażeń maksymalnie 1 jednostce o najniższej sile w rzędzie.
  • Obrażenia zadawane przez Skelligijski Sztorm zmieniły się z 3, 2, 1 do 2, 2, 1.
  • Aeromancja pozwoli teraz na wybranie karty z talii do zagrania.
  • Trzęsienie Ziemi Stammelforda będzie teraz zadawało obrażenia maksymalnie 6 jednostkom, a nie 8.
  • Umiejętności, które Ranią lub Okaleczają jednostki o połowę ich Siły będą teraz zaokrąglały te wartości w górę.
  • Umiejętności, które Wzmacniają lub Ulepszają jednostki o połowę ich Siły będą teraz zaokrąglały te wartości w dół.
  • Uzdrowienie pozwoli teraz na Wskrzeszenie Złotej jednostki tylko z własnego Cmentarza.
  • Villentretenmerth będzie już niszczył jednostkę o najwyższej sile tylko jeden raz.
  • Siła Villentretenmertha zwiększyła się z 4 do 8.
  • Siła Avallac’ha zmniejszyła się z 10 do 8.
  • Podczas Pochłaniania, Regis: Wampir Wyższy będzie Wzmacniał się o bazową Siłę wybranej jednostki.
  • Płotka będzie teraz pojawiała się na planszy zanim umiejętności Złotej karty zostaną aktywowane.
  • Umiejętność Janka nie będzie mogła być aktywowana jeśli w talii przeciwnika nie będzie karty odpowiedniego koloru.

Królestwa Północy

  • Redański Rycerz otrzymał umiejętność Zwinny.
  • Siła Ciężkiej Jazdy Burej Chorągwi zwiększyła się z 3 do 4.
  • Siła Redańskiej Elity zwiększyła się z 5 do 6.
  • Pancerz Redańskiej Elity zwiększył się z 3 do 4.
  • Siła Medyka Polowego zwiększyła się z 3 do 4.
  • Siła Wzmocnionego Trebusza zwiększyła się z 5 do 6.
  • Siła Shani zwiększyła się z 3 do 4.
  • Shani będzie teraz dodawać 4 punkty Pancerza (zamiast 3) Wskrzeszonym jednostkom.
  • Po wzmocnieniu 4 sojuszników bez opuszczania pola bitwy, Priscilla nie zostanie już wtasowana do talii, tylko zostanie na planszy. Gdy zostanie Wskrzeszona lub zagrana ponownie, jej Odliczanie zostanie ustawione ponownie na 4.
  • Siła Balisty zwiększyła się z 5 do 6.
  • Balista będzie mogła teraz zadać obrażenia nawet 4 jednostkom.
  • Kaedweński Inżynier Oblężniczy będzie teraz Wzmacniał Sojuszników oznaczonych jako Maszyna o 1 punkty Siły oraz dodawał im 1 punkt Pancerza. Jednostki bez tego oznaczenia zostaną Wzmocnione o 1 i nie otrzymają Pancerza.
  • Siła Trebusza zwiększyła się z 2 do 3.
  • Trebusz nie będzie już ignorował Pancerza podczas zadawania obrażeń.
  • Trebusz od teraz będzie ranił 3 sąsiadujących wrogów.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że Trebusz nie zadawał obrażeń gdy został zagrany obok Zablokowanych Jednostek z umiejętnością Amunicja.
  • Wzmocniony Trebusz nie będzie już ignorował Pancerza podczas zadawania obrażeń.
  • Balista nie będzie już ignorowała Pancerza podczas zadawania obrażeń.
  • Wzmocniona Balista nie będzie już ignorowała Pancerza podczas zadawania obrażeń.
  • Siła Radowida zwiększyła się z 4 do 5.
  • Siła Kaedweńskiej Platformy Oblężniczej zwiększyła się z 2 do 3.
  • Siła Księcia Stennisa zwiększyła się z 5 do 7.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że Sabrina Glevissig zmieniała Siłę jednostek na 0 gdy zostawała zniszczona razem z inną jednostką w swoim rzędzie.
  • Zmieniono priorytety Komandosów Niebieskich Pasów tak, aby poprawnie pojawiali się gdy Kaedweński Inżynier Oblężniczy jest na planszy.
  • Krwawy Baron będzie teraz Wzmacniany nawet gdy jednostki Twoje i przeciwnika zostaną zniszczone w tym samym czasie.
  • Jaskier będzie teraz poprawnie wtasowywał karty z powrotem do talii.

Potwory

  • Caranthir będzie mógł teraz przenosić 3 jednostki przeciwnika zamiast 5.
  • Siła Caranthira zwiększyła się z 5 do 9.
  • Siła Harpii Celaeno zmniejszyła się z 4 do 3.
  • Siła Ogara Dzikiego Gonu zmniejszyła się z 5 do 4.
  • Umiejętność Sukkuba z Vergen będzie się teraz aktywować pod koniec rundy.
  • Siła Sukkuba z Vergen zmniejszyła się z 6 do 5.
  • Siła Nithrala zwiększyła się z 4 do 7.
  • Nithral nie posiada już Pancerza.
  • Nithral zwiększa teraz obrażenia zadawane przez Trzaskający Mróz do 3.
  • Lodowy Gigant otrzymał umiejętność Zwinny.
  • Siła Ifrita zwiększyła się z 6 do 7.
  • Siła Starożytnego Mglaka zwiększyła się z 6 do 7.
  • Siła Utopca zwiększyła się z 7 do 8.

Scoia’tael

  • Elfi Najemnik stał się Lojalny i nie będzie już zmieniał stron po zagraniu kart zasadzki.
  • Siła Saperów Vrihedd zwiększyła się z 7 do 8.
  • Siła Kransludzkiego Najemnika zwiększyła się z 5 do 6.
  • Siła Saesenthessis zwiększyła się z 7 do 9.
  • Pułapka Zapalająca nie będzie już ignorować Pancerza przy zadawaniu obrażeń.
  • Pułapka Zapalająca została oznaczona jako Ulotna.
  • Obrażenia zadawane przez Pułapkę Zapalającą zmniejszyły się z 3 do 2.
  • Siła Trapera z Dol Blathanna zwiększyła się z 5 do 6.
  • Siła Ithlinne Aegli zwiększyła się z 4 do 5.

Nilfgaard

  • Siła Emhyra var Emreisa zwiększyła się z 4 do 6.
  • Cesarskie Golemy będą teraz zagrywane z talii przed aktywacją umiejętności Jana Calveita.
  • Pikinierzy Dywizji Alba otrzymali 2 punkty Pancerza.
  • Siła Stefana Skellena zwiększyła się z 9 do 10.
  • Siła Zwiadowcy zwiększyła się z 3 do 4.
  • Siła Alchemika zwiększyła się z 7 do 8.
  • Jan Calveit nie będzie już mógł dobierać Złotych kart.
  • Siła Cynthii zwiększyła się z 4 do 5.
  • Siła Serrita zwiększyła się z 7 do 9.
  • Leo Bonhart będzie teraz zadawał obrażenia na podstawie bazowej Siły wybranej jednostki.

Skellige

  • Siła Zdziczałego Niedźwiedzia zwiększyła się z 6 do 7.
  • Zdziczały Niedźwiedź będzie teraz zadawał obrażenia jednostkom dopiero po tym, jak aktywują swoją umiejętność Rozmieszczenia.
  • Zdziczały Niedźwiedź będzie teraz zadawał obrażenia tylko jednostkom zagranym z ręki.
  • Siła Morkvarga zwiększyła się z 8 do 9.
  • Przy przejściu na Cmentarz,  siła Morkvarga zostanie zmniejszona o połowę i zaokrąglona w dół.
  • Umiejętność Wzmocnienia Hjalmara została przeniesiona na Władcę Undvik.
  • Siła Hjalmara zmniejszyła się z 15 do 13.
  • Tarczowniczka Klanu Drummond nie jest już Weteranem.
  • Ochotnicy Klanu An Craite nie będą już Okaleczali się za każdą jednostkę.
  • Topornik Klanu Tuirseach nie jest już Weteranem.
  • Siła Topornika Klanu Tuirseach zwiększyła się z 2 do 3.
  • Berserker Maruder będzie teraz Wzmacniał się za każdego Zranionego Sojusznika.
  • Siła Berserkera Marudera zwiększyła się z 6 do 8.
  • Siła Hemdalla zwiększyła się z 11 do 16.
  • Siła Ermiona zwiększyła się z 6 do 7.
  • Władca Undvik został oznaczony jako Ulotny.
  • Pochłanianie Harcowników Klanu An Craite nie będzie już liczyło się jako ich Odrzucanie.

Poprawki

  • Usunięto czarne tło zasłaniające planszę na początku rundy, podczas wymiany kart przez przeciwnika.
  • Naprawiono błąd, który powodował odwrócenie opcji Okrzyków.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że wymiana kart kończyła się za szybko, nie pozwalając na zobaczenie ostatniej dobranej karty.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że Krwawy Baron był przenoszony na wierzch talii na początku rundy, zamiast pod koniec.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że Henselt i Dagon posiadali w Wyzwaniach więcej niż 3 egzemplarze kart w swojej talii.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że zmiana języka konsoli PS4 przed zalogowaniem się do gry powodowała zatrzymanie gry na ekranie “Załadowano ekwipunek”.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że Nielojalne Zwinne jednostki (np. Letho) nie mogły być zagrywane na rzędach innych niż rząd Bliskiego Starcia.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał że Krwawy Baron przechodził na Cmentarz pod koniec rundy jeśli został Wzmocniony przez inne jednostki.
  • Liczne zmiany i poprawki w opisach kart.

Dodatkowo gracze, tak jak poprzednio będą mogli zniszczyć osłabione karty, za taką samą cenę po jakiej zostały kupione. Zwrócone zostaną Fragmenty Kart jak i Meteorytowy Pył. Tym razem będą na to tylko 3 dni, a nie 5 jak poprzednio.

Poniżej lista kart za które zwrócony zostanie pełny koszt:

  • Niedźwiedź (Wściekły Ryk)
  • Gęsta Mgła
  • Ulewny Deszcz
  • Trzaskający Mróz
  • Skelligijski Sztorm
  • Olgierd
  • Podwójny Krzyż Alzura
  • Rozkaz Wymarszu
  • Atrapa
  • Operator
  • Uzdrowienie
  • Villentretenmerth
  • Trzęsienie Ziemi Stammelforda
  • Regis: Wampir Wyższy
  • Avallac’h
  • Kambi
  • Zdziczały Niedźwiedź
  • Tarczowniczka Klanu Drummond
  • Hjalmar
  • Morkvarg
  • Topornik Klanu Tuirseach
  • Berserker Maruder
  • Sukkub z Vergen
  • Caranthir
  • Harpia Celaeno
  • Ogar Dzikiego Gonu
  • Balista
  • Kaedweński Inżynier Oblężniczy
  • Wzmocniona Balista
  • Trebusz
  • Wzmocniony Trebusz
  • Aeromancja
  • Jan Natalis
  • Ithlinne Aegli
  • Traper z Dol Blathanna
  • Jan Calveit
  • Leo Bonhart
  • Kaedweński setnik
  • Zwiadowca Rębaczy

A Wam jak podobają się zmiany? Podzielcie się opiniami w komentarzach.

Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
0
Podziel się swoim zdaniem, skomentuj artukuł.x