Aktualnie trwają przygotowania do otwartej bety, serwery gry są zamknięte, więc jest to najlepszy czas aby przyjrzeć się nieco bliżej zmianom jakie nastąpią wraz z nadejściem publicznej bety, w Gwincie.
Niedawno odbył się stream twórców Gwinta wyjaśniający zmiany w nadchodzącej aktualizacji. Omówili oni także nagrody jakie otrzyma każdy z uczestników zamkniętej bety. O nagrodach napiszemy pod koniec tego wpisy, a teraz wróćmy do zmian ogólnych jakie nastąpią. Na prawdę z tego co zaprezentowali twórcy i tego co możemy obserwować na filmach graczy, którzy otrzymali wcześniejszy dostęp do wersji publicznej bety zmiany będą na prawdę kolosalne. Zmianie ulegnie praktycznie wszystko co dotychczas znamy. Jeśli ktoś ma nadzieję, że nie będzie musiał się uczyć na nowo mechanik i umiejętności kart to rozwiewamy wszelkie wątpliwości. Otrzymamy również nowe karty. Najnowsza wersja Gwinta to już inny Gwint. Ale po kolei.
Nowość jaka zostanie wprowadzona to tzw. wyzwania, które będą swego rodzaju samouczkiem dla nowych graczy. Będą to zadania, które można będzie wykonać, aby w zamian otrzymać karty dowódców. W ten sposób będziemy mogli zdobyć wszystkie karty dowódców. A całe zadania będą miały formę mini kampanii, zawierającej nawet dialogi między postaciami. Warto przy tym wspomnieć, że aby ułatwić grę nowym graczom wprowadzono także zmiany do talii startowych każdej frakcji. Od teraz początkowa talia zawierać będzie pełny komplet kart złotych i srebrnych tj. odpowiednio 4 i 6. Bardzo dobra zmiana, rozwiązanie to da więcej możliwości nowym graczom przez co szybciej będą mogli nauczyć się podstawowych rzeczy.
Wyzwania będą podzielone tematycznie na 7 różnych zagadnień, 2 ogólne i 5 frakcyjnych. Nowy samouczek nauczy graczy podstaw gry, zarządzaniem talii oraz korzystania z kart każdej z 5 frakcji: Królestw Północy, Skellige, Potworów, Scoia’Tael i Nilfgaardu. Nie wiem jak Wy, ale my już nie możemy się doczekać, by odhaczyć wszystkie wyzwania.
Jak już informowaliśmy wcześniej do gry wprowadzona zostanie nowa waluta – Pył Meteorytowy. Dzięki niemu będziemy mogli tworzyć animowane karty premium. Będzie można zdobyć go na różne sposoby jak chociażby otrzymać jako nagrodę w zadaniach codziennych, na koniec sezonu, za wbite poziomy czy rangę, oprócz tego oczywiście będziemy mogli kupić go w sklepie za realne pieniądze. Będziemy mogli pozyskać go także, niszcząc posiadane przez nas karty premium.
Jednocześnie trzeba wspomnieć, że wraz ze startem otwartej bety WSZYSTKIE karty będą miały swoje odpowiedniki premium. Dlatego na prawdę będzie na co wydawać zgromadzony pył. Wprowadzenie tej waluty wydaje się jak najbardziej rozsądnym posunięciem, dotychczas aby stworzyć animowaną kartę potrzebowaliśmy aż 1600 fragmentów kart, które można by przeznaczyć na dwie złote karty, teraz tworzenie kart premium powinno być łatwiejsze. Jeśli chcecie się dowiedzieć, więcej na temat Meteorytowego Pyłu i kart premium zapraszamy do naszego niedawnego artykułu na ten temat.
Z kolejnych nowości można wymienić także poprawę przez CD Projekt oznaczeń umiejętności. Od teraz każda umiejętność każdej karty jest dużo lepiej opisana niż jak to miało miejsce podczas zamkniętej bety. Teraz nie powinno być już problemów ze zrozumieniem co tak na prawdę stanie się gdy użyjemy danej karty.
Twórcy wykorzystali w tym celu słowa kluczowe. Są one wyraźnie umieszczone i zaznaczone w polu opisu kart. Słowami kluczowymi będą m.in.: Rozstawienie – wykonaj daną czynność gdy karta zostanie zagrana, Rozkazy – wykonaj daną czynność gdy zagrany zostanie lider, Odwaga – wykonaj daną czynność gdy przegrywasz, Osłabienie – zmniejszenie siły bazowej, Zemsta – wykonaj daną czynność jeśli jednostka zginie, Zagłada – usuń jednostkę z gry kiedy zginie. To tylko niektóre ze słów kluczowych, które będą określać umiejętności kart w Gwincie. Każde słowo kluczowe będzie miało wyświetlaną swoją definicję, co później jeśli nauczymy się już słów kluczy będzie można wyłączyć.
Jeśli jesteśmy przy słowach kluczowych warto wspomnieć o nowej umiejętności jaką posiadają niektóre karty, mianowicie chodzi o Pancerz. Jest to osłona jakie posiadają wybrane karty, która jest aktywowana w momencie zagrania. Ma ona z góry określoną liczbę punktów. Punkty pancerza nie wliczają się do ogólnej liczby punktów zgromadzonych ze znajdujących się po naszej stronie wyłożonych kart. Pancerz chroni tylko jednostkę przed odjęciem punktów przez działanie kart przeciwnika w liczbie takiej jak wymieniona w opisie. Dzięki tej umiejętności teraz nie tak łatwo będzie można wyeliminować niektóre jednostki z gry.
Trzeba wspomnieć także, że funkcjonowanie złotych kart również niepozornie lecz znacznie zostało zmodyfikowane. Co prawda nadal złote jednostki są odporne na większość efektów pogodowych i umiejętności wrogich kart, ale od otwartej bety będzie można umieszczać je w dowolnym rzędzie, oznacza to, że wszystkie karty złote będą zwinne, co daje wiele nowych możliwości korzystania z nich.
Szpiedzy znajdują się teraz w każdej talii. W każdej jest jeden srebrny szpieg, który będzie posiadał swoją własną umiejętność, podobne rozwiązanie będzie dotyczyło także kart blokujących. Twórcy uznali, że każda talia powinna mieć możliwość zagrania swojej jednostki na pole przeciwnika. W zamkniętej becie Potwory nie miały takiej możliwości.
Wspomniane karty blokujące od teraz będą miały umiejętność blokowania kart zasadzek. Zablokowana karta zasadzka zostanie ujawniona, zostaną zliczone jej punkty do ogólnej puli punktów, ale jej umiejętność specjalna nie zostanie uruchomiona. Wcześniej zasadzki były nieco kłopotliwe, gdyż nie było żadnej możliwości na zniwelowanie skutków ich działania.
Bardzo duże zmiany dotknęły też liderów każdej frakcji. W publicznej becie Gwinta, liderzy staną się normalnymi złotymi jednostkami, które będzie można wyłożyć na pole bitwy, aktywując przy tym specjalną umiejętność. Z racji tego każdy lider od teraz będzie miał przypisaną konkretną liczbę punktów. Skład kart liderów także się zmienił. Zmiany dotknęły tylko Potwory. Tam Ge’els został zdetronizowany do rangi zwykłej złotej karty, w jego miejsce liderem został Ukryty. Naszym zdaniem bardzo dobra zmiana, jeden elf reprezentujący istoty z Tir na Lia – Eredin – wystarczy.
Kolejna zmiana, która nas bardzo cieszy to możliwość wymiany jednej karty na początku drugiej i trzeciej tury, bez względu na frakcję. Jak pamiętamy taką umiejętność dotychczas posiadała talia Nilfgaardu. Od teraz grając wszystkimi taliami będziemy mogli to zrobić. Wpłynie to zdecydowanie na obniżeniu wartości współczynnika szczęścia w warunku zwycięstwa gry. Dotychczas jeśli w ostatniej rundzie nie mieliśmy już żadnej tali, a dociągnęliśmy np. Przypływ Adrenaliny w większości przypadków od razu przegrywaliśmy. Teraz będziemy wymienić taką kartę na inną co pozwoli nam chociaż na podjęcie walki. Z pewnością wpłynie to pozytywnie na rozgrywkę.
Zapytacie na pewno w takim razie co z umiejętnością frakcyjną Nilfgaardu, skoro umiejętność wymiany kart nie jest już unikalna tylko dla tej frakcji. Informujemy, że umiejętności frakcyjne zostały oficjalnie usunięte z gry. Twórcy stwierdzili, że lepiej te umiejętności przenieść na pojedyncze karty i nie uzależniać ich od rodzaju talii jaką gramy. Tak więc niektóre karty będą posiadały takie same lub podobne umiejętności do dawnych umiejętności frakcyjnych.
Bardzo dużo zmian zaszło w działaniu wszystkich efektów pogodowych. Teraz efekty pogodowe nie będą zmniejszać wartości punktowych naszych jednostek do 1 punktu, tylko w inny sposób negatywnie oddziaływać na nasze jednostki będące pod wpływem działania pogody.
Każdą kartę pogodową będzie można zagrać w dowolnym rzędzie co oznacza, że twórcy postanowili zrezygnować ze sztywnego przypisania Trzaskającego Mrozu do pierwszego rzędu, Gęstej Mgły do drugiego a Ulewnego deszczu do trzeciego. Od teraz możliwe będzie zagranie np. Trzaskającego Mrozu na rzędzie jednostek oblężniczych. Dodatkowo efekt pogodowy utworzony zostanie tylko w jednym rzędzie po jednej stronie. Będziemy mogli użyć karty pogody zarówno po stronie przeciwnika jak i naszej.
Tak jak wspomnieliśmy efekty pogodowe nie zmniejszają już całkowicie punktów naszych jednostek, a mają specjalne działanie. I tak na przykład Trzaskający Mróz odejmuje 1 pkt. wszystkim jednostkom w rzędzie co turę, Gęsta Mgła odejmuje 2 punkty siły najsilniejszej jednostce, a Ulewny Deszcz – 2 punkty najsłabszej jednostce co turę.
Oprócz tego mamy jeszcze Białe Zimno, które również można zagrać na dowolny rząd, ale efekt mrozu zostanie utworzony także na sąsiednim rzędzie. Efekt pogody będzie można usunąć za pomocą karty Czyste Niebo, ale będzie ono usuwało pogodę tylko z jednego rzędu, a nie jak to było dotychczas z całe pola gry.
Dodatkowo otrzymamy także nową kartę pogodową, będzie nią Susza, która zagrywana będzie na wszystkich trzech rzędach i na początku każdej tury spowoduje osłabienie każdej karty o 1 punkt. Jeśli dodamy do tego kartę Ragh nar Roogu, osłabiającą najsilniejsza jednostkę w rzędzie o 3, wychodzi nam na prawdę potężna mieszanka, którą można całkowicie wykończyć przeciwnika. Jedyne czego się obawiam to właśnie tego, że karty pogodowe znowu będą nadużywane w Gwincie, w końcu po nowej aktualizacji dużo cięższym zadaniem będzie usunięcie pogody ze stołu, a obrażenia otrzymywane z jej powodu dotkliwe. Oby tylko gracze nie chcieli iść tym jednym popularnym schematem. Mamy też nadzieję, że umiejętności innych kart skutecznie pozwolą stawić czoła fanom pogodowych decków.
To co jeszcze zasługuje na pochwałę to animacje zastosowane w grze. Już nawet nie chodzi o same animacje kart, które jak już wielokrotnie podkreślaliśmy są przepiękne i idealnie oddają charakter karty. Animacje efektów na stole to również jest mistrzostwo świata, jeśli jeszcze nie widzieliście to przekonacie się o tym sami jeśli tylko zobaczycie animację Suszy, Skelligijskiego Sztormu wypełniającego dany rząd, a jeśli to nie robi na Was wrażenia to na pewno choć trochę będziecie patrzeć ze zdumieniem na spadające ogniste kule po użyciu karty Ragh nar Roog. Na prawdę animatorzy się postarali i teraz stół na prawdę czasami żyje własnym życiem, wiele się na nim dzieje, ale musicie zobaczyć to sami. Szczere gratulacje dla wszystkich zajmujących się grafiką i animacją w Gwincie.
Nagrody
Ok omówiliśmy już najważniejsze zmiany jakie pojawią się wraz publiczną betą, teraz czas zamknąć sprawę zamkniętej bety i dowiedzieć się jakie nagrody otrzymamy na udział w tych testach.
Jak już pisaliśmy jakiś czas temu Redzi, informowali w jaki sposób zostanie wynagrodzony nam reset postępów naszej gry, który właśnie następuje. Więc aby może było szybciej przypomnimy tutaj grafikę, którą już kiedyś udostępnialiśmy:
A więc zgodnie z tym co jest zamieszczone na obrazku, każdy gracz biorący udział w zamkniętych beta testach Gwinta otrzyma:
- zwrot beczek zakupionych za prawdziwe pieniądze,
- 2 beczki za każde 5 poziomów doświadczenia,
- 2 beczki za każdą rangę,
- nagrody za ukończenie sezonu rankingowego,
- wszystkie przedmioty przyznane jako prezent przez CD Projekt RED – np.: animowana wersja premium karty Geralt, awatar Geralta z Wiedźmina 1, tytuł Pioniera.
Jak już to analizowaliśmy takie rozwiązanie kwestii resetu jest chyba jak najbardziej sprawiedliwe, każdy powinien choć po części czuć się usatysfakcjonowany, bo jeśli ktoś poświęcił trochę czasu już na początku powinien mieć trochę kart na rozpoczęcie rozgrywki.
Oprócz tego, czego nie widzimy na obrazku, a zostało zamieszczone na streamie z twórcami, dostaniemy specjalny awatar stylizowany na Geralta z Wiedźmina 1. oraz tytuł Pioniera, przeznaczony dla uczestników zamkniętej bety.
W publicznej becie będziemy mieli do wyboru kilka awatarów przedstawiających znane postacie z uniwersum Wiedźmina, m.in.: Geralta, Ciri, Yennefer czy Triss. Ustawiony awatar pozwoli nam wypowiadać tzw.: emotikony, które są już znane, głosem właśnie wybranej przez nas postaci. CD Projekt wszystkim uczestnikom bety ofiarowuje awatar przedstawiający Geralta, kilka lat wcześniej, gdy jeszcze praktycznie nikt nie sądził, że Wiedźmin osiągnie taki sukces, z Wiedźmina 1. Bardzo fajny prezent, ciekawe czy te dwa awatary będą wypowiadać inne słowa.
Jak zostało to także przedstawione na streamie twórców, wśród prezentów od CD Projektu jest także tytuł Pioniera, którego będzie można sobie ustawić przy profilu i dumnie nosić jednocześnie pokazując, że było się jednym z pierwszych graczy w Gwincie, oprócz te będziemy mieli do dyspozycji inne tytuły.
CD Projekt przygotował też dodatkowe nagrody za osiągnięcia wypracowane podczas zamkniętej bety.
I tak jak widzimy na powyższym obrazku za poszczególne zdobyte rangi otrzymamy różne tarcze znajdujące się za liczbą oznaczającą naszą rangę oraz specjalną ramkę wokół naszego awatara. Oczywiście za wyższe rangi tarcze i ramki są bogatsze, za niższe skromniejsze. Każdy otrzyma specjalny tytuł i tutaj również pod uwagę brana jest ranga. Tak prezentują się tytuły:
- Ranga 1-3: Nowicjusz
- Ranga 4-6: Uczeń
- Ranga 7-9: Czeladnik
- Ranga 10-12: Adept
- Ranga 13-15: Szuler
Dla graczy, którzy znaleźli się w rankingu na miejscach 1-1000 otrzymają specjalne, wyjątkowe ramki i tytuły, które prezentują się następująco:
Co ciekawe ramki dla tych osób mają być lekko animowane. Ci, którym udało się dostać do TOP100 na pewno nie żałują poświęconego czasu, trzy ostatnie ramki są świetne. Osobna ramka dla osoby, które zajęła pierwsze miejsce wygląda bardzo bogato i jest unikatowa, bo tylko jedna w swoim rodzaju, można tylko pozazdrościć i pogratulować przyszłemu posiadaczowi.
Ramki i tytuły nie dodają żadnych bonusów w grze są tylko graficzną formą wyróżnienia poszczególnych graczy i na pewno świetną pamiątką udziału w zamkniętych beta testach.
To chyba wszystkie najważniejsze rzeczy jakie musicie wiedzieć, przed zagraniem w otwartą betę. Oczywiście, na pewno powinny znaleźć się tutaj jeszcze opisy umiejętności wszystkich kart, ale one nie są jeszcze ostateczne i cały czas się zmieniają, więc poczekamy z tym do czasu aż CD Projekt wyda oficjalne opisy zmienionych kart oraz wszystkich zmian jakie nastąpią w Gwincie wraz z nową aktualizacją.
Otwarta beta startuje już w tą środę – 24 maja! Będą mogli w nią zagrać osoby korzystające z PC, Xbox One i PlayStation 4.
Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach! Zostawcie reakcję! Myślicie, że te zmiany wyjdą Gwintowi na dobre? Pogoda nie będzie zbyt silna oraz czy zmiana w systemie liderów to dobry pomysł? Napiszcie też czy podobają się Wam nagrody za betę oraz koniecznie pochwalcie się co dostaniecie!
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jeśli jesteś fanem uniwersum Wiedźmina na pewno zainteresują Cię wiedźmińskie puzzle z najnowszej serii, widnieją na nich wizerunki postaci ze świata Wiedźmina. Mówiąc ściślej, na puzzlach możemy podziwiać grafiki identyczne jak te w Gwincie.
Poniżej możecie zobaczyć sprawdzić oferty puzzli z serii 1. w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):
A niżej wiedźmińskie puzzle z serii 2. w atrakcyjnych cenach:
A jeśli nie wiedźmińskie puzzle to może zainteresują Cię inne gry i gadżety gracza w atrakcyjnych cenach:
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.