Wraz z rozpoczęciem nowego ostatniego w tym roku sezonu Dzikiego Gonu do Gwinta trafiła aktualizacja oznaczona numerem 9.6.
Aktualizacja ta przede wszystkim wprowadziła do gry aż 12 nowych kart. Głównie są to powroty dobrze znanych nam bohaterów do Gwinta jak np. Radowid V, ale znalazło się również miejsce dla nowych postaci. Dwanaście nowych kart to: Królowa Krabopająków, Odrodzony Regis, Cerys: Nieustraszona, Król Bran, Król Henselt, Król Radowid V, Milva: Strzelczyni, Saskia: Dowódczyni, Ardal aep Dahy, Jan Calveit, Cyrus Engelkind Hemmelfart oraz Król Żebraków. Poniżej możecie zobaczyć ich umiejętności.
Oczywiście wprowadzono także drobne poprawki w grze oraz siłę lub prowizję kart.
Wszystkie zmiany, które wprowadzi aktualizacja 9.6, możecie sprawdzić na oficjalnej stronie Gwinta jak i poniżej:
Zmiany – aktualizacja 9.6
- Zmiana ścieżki dostępu do Księgi Nagród i Draftu. Księga Nagród będzie teraz dostępna w menu głównym, a dostęp do Draftu został przeniesiony do menu „Gra”.
- Słowo kluczowe „Wykradnij” ignoruje teraz Pancerz.
Nowe elementy gry
- Wprowadzono nową ikonę dla Rozkazu bez ładunków.
- Dodano opcję pominięcia kroków usuwania/dodawania paczek w drafcie.
- Nowe drzewka w Księdze Nagród powiązane z grudniowymi kartami.
Neutralne
- Olgierd: Nieśmiertelny: umiejętność zmieniono na “Siła tej karty nie może być zmieniana przez inne karty lub zdolności.”
- Vesemir: Mentor: teraz wzmacnia też siebie samego.
Potwory
- Nowa jednostka: Królowa Krabopająków
- Insektoid, siła: 6, koszt werbunku: 10.
- Rozmieszczenie: Pochłoń sojuszniczą jednostkę. Jeśli jest to Insektoid, stwórz i zagraj Gniazdo krabopająków.
- Zemsta: Stwórz w tym rzędzie podstawową kopię pochłoniętej jednostki.
- Nowa jednostka: Odrodzony Regis
- Wampir, siła: 1, koszt werbunku: 13.
- Rozmieszczenie: Wykradnij wrogiej jednostce 3 pkt. obrażeń.
- Jeśli ta karta pod koniec twojej tury znajduje się na ręce lub w talii i jeśli wróg posiada jednostkę z efektem Krwawienia, zwiększ siłę bazową tej karty o 1.
- Wodnica: teraz może także aktywować umiejętność Zemsty złotych jednostek.
- Kuchta: teraz może również zyskiwać ładunki, będąc w grze.
- Gael: koszt werbunku zmieniono z 7 na 6.
- Katakan: umiejętność zmieniono na “Zapał. Rozkaz: Stwórz Ekimmę w tym rzędzie. Odnowienie: 4. Zmniejsz Odnowienie o 1 za każdym razem, gdy u wrogiej jednostki wywołany zostaje efekt Krwawienia.”
- Prządka: Inkantacja: posiada nową część umiejętności “Zapał. Rozkaz: Pochłoń sojuszniczą jednostkę.”
- Jaga: koszt werbunku zmieniono z 13 na 12.
- Alp: siłę zmieniono z 3 na 4.
- Fleder: siłę zmieniono z 5 na 4, koszt werbunku zmieniono z 5 na 6, umiejętność zmieniono na “Kiedy u wrogiej jednostki wywołany zostaje efekt Krwawienia, wzmocnij tę kartę o taką samą liczbę. Licznik: 1. Odśwież licznik na początku swojej tury.”
- Inkub: siłę zmieniono z 5 na 6.
- Bezkost: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
- Nekurat: siłę zmieniono z 3 na 4.
Skellige – aktualizacja 9.6
- Nowa jednostka: Cerys: Nieustraszona
- Człowiek – Wojowniczka, siła: 4, koszt werbunku: 10.
- Po zadaniu obrażeń sojuszniczym jednostkom 9 razy wezwij tę kartę ze swojej talii do rzędu dalekiego zasięgu.
- Zapał. Rozkaz: Całkowicie uzdrów sojuszniczą jednostkę i zadaj obrażenia w odpowiadającej uzdrowieniu liczbie innej sojuszniczej jednostce.
- Odnowienie: 1
- Nowa jednostka: Król Bran
- Człowiek – Wojownik, siła: 5, koszt werbunku: 11.
- Weteran.
- Rozmieszczenie: Wzmocnij tę kartę o 0. Zwiększ tę wartość o 1 za każdym razem, gdy wrogie jednostki otrzymują nadmiarowe obrażenia.
- Na początku gry aktywuj umiejętność Weterana swoich jednostek.
- Szturm: umiejętność zmieniono na “Rozkaz: Zadaj wrogiej jednostce 3 pkt. obrażeń. Ładunek: 2. Za każdym razem, gdy wroga jednostka otrzyma obrażenia, daj 1 pkt Pancerza wszystkim Korsarzom i Okrętom na ręce.”
- Artis: koszt werbunku zmieniono z 12 na 11.
- Koral: koszt werbunku zmieniono z 8 na 9.
- Morszczynka: koszt werbunku zmieniono z 13 na 14.
- Korsarz Dimun: siłę zmieniono z 3 na 4, koszt werbunku zmieniono z 5 na 4, umiejętność zmieniono na “Zapał. Rozkaz: Zabierz do 2 pkt. Pancerza sojuszniczej jednostce i wzmocnij tę kartę o taką samą liczbę. Odnowienie: 2. Za każdym razem, gdy zagrywasz Okręt, zmniejsz Odnowienie o 1.”
- Drakkar łupieżców: teraz zgodnie z Zemstą wzywa brązowego Korsarza o najwyższej sile z twojego cmentarza.
Królestwa Północy
- Nowa jednostka: Król Henselt
- Człowiek – Żołnierz, siła: 3, pancerz: 1, koszt werbunku: 13.
- Rozmieszczenie: Zagraj jednostkę Załogi ze swojej talii.
- Za każdym razem, gdy Odnowienie pobliskiej jednostki spada, wzmocnij tę kartę o taką samą liczbę.
- Nowa jednostka: Król Radowid V
- Człowiek – Żołnierz, siła: 6, koszt werbunku: 10.
- Rozmieszczenie: Jeśli podstawowa wersja umiejętności twojego przywódcy posiada więcej niż 1 Ładunek, daj mu dodatkowy Ładunek.
- Rozkaz: Powtórz umiejętność Rozmieszczenia.
- Ściana Tarcz: premię do werbunku zmieniono z 14 na 15.
- Insurekcja: premię do werbunku zmieniono z 14 na 15.
- Leticia Charbonneau: jej zdolność Rozkazu nie wpływa już na wartość jej Cierpliwości przy resetowaniu zdolności.
- Zemsta Raffarda: koszt werbunku zmieniono z 9 na 10.
Scoia’tael
- Nowa jednostka: Milva: Strzelczyni
- Człowiek, siła: 2, koszt werbunku: 11.
- Zapał. Rozkaz: Zadaj wrogiej jednostce 2 pkt. obrażeń.
- Śmiertelny cios: Wtasuj tę kartę z powrotem do swojej talii.
- Za każdym razem, gdy przeniesiesz wrogą jednostkę, wezwij tę kartę ze swojej talii do przeciwnego rzędu, po czym zadaj jej 1 pkt obrażeń.
- Nowa jednostka: Saskia: Dowódczyni
- Smok, siła: 4, koszt werbunku: 13.
- Odporność.
- Rozmieszczenie: Jeśli posiadasz co najmniej 10 różnych kategorii w swojej talii startowej, wezwij ze swojej talii do tego rzędu losową brązową jednostkę Scoia’tael o głównej kategorii, która znajduje się po twojej stronie pola bitwy.
- Na koniec swojej tury obniż licznik o 1. Kiedy licznik osiągnie 0, zresetuj go i powtórz umiejętność Rozmieszczenia.
- Licznik: 3.
- Saov Ainmhi’dh: Teraz zmienia się w Saov Ainmhi’dh: Jedność natychmiast po wejściu na cmentarz, a nie na końcu tej samej tury.
- Porzucona dziewczynka: umiejętność zmieniono na “Rozkaz: Przemień tę jednostkę w Małą Driadę, nie zmieniając jej siły, i zyskaj Witalność równą liczbie driad w tym rzędzie.”
- Urodzajne Żniwa: pozwala teraz wybierać spośród wszystkich brązowych elfów Scoia’tael.
- Sabotażysta Szkoły Kota: teraz zadaje dodatkowy 1 pkt obrażeń bazowych.
- Driada piastunka: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4.
Nilfgaard – aktualizacja 9.6
- Nowa jednostka: Ardal aep Dahy
- Człowiek – Arystokrata, siła: 7, koszt werbunku: 12.
- Rozmieszczenie (daleki zasięg): Jeśli żaden z graczy nie spasował, a ręka twojego przeciwnika nie jest pełna, przenieś wrogą jednostkę bez Fatum (o najwyższej sile równej liczbie Taktyk w twojej talii początkowej – 0) do ręki przeciwnika, później dobierz kartę.
- Nowa jednostka: Jan Calveit
- Człowiek – Arystokrata, siła: 8, koszt werbunku: 10.
- Rozmieszczenie: Posortuj karty w swojej talii od najwyższego do najniższego kosztu werbunku.
- Na początku gry podnieś tę kartę o jedną pozycję w talii za każdą Taktykę w talii początkowej.
- Artaud Terranova: koszt werbunku zmieniono z 12 na 13.
- Braathens: koszt werbunku zmieniono z 10 na 11.
- Ognisty Skorpion: koszt werbunku zmieniono z 5 na 4, pancerz zmieniono z 1 na 0.
- Dywizja Venendal: siłę zmieniono z 4 na 5.
Syndykat
- Nowa jednostka: Cyrus Engelkind Hemmelfart
- Człowiek – Wybraniec Ognia, siła: 3, pancerz: 1, koszt werbunku: 12.
- Zysk: 4.
- Rozmieszczenie: Stwórz i zagraj Kongregację.
- Opłata 2: Zniszcz sojuszniczego Sługę Wiecznego Ognia, po czym wezwij brązową jednostkę Wybrańców Ognia ze swojego cmentarza na tę samą pozycję.
- Odnowienie: 1
- Nowa jednostka: Król Żebraków
- Człowiek – Niepostrzeżony, siła: 4, koszt werbunku: 10.
- Opłata 1: Wzmocnij tę kartę o 1.
- Kiedy karta znajduje się w talii, za każdym razem, gdy płacisz Haracz, zmniejsz licznik o 1 za każdą zapłaconą Monetę. Za każde zmniejszenie licznika odzyskaj 1 Monetę.
- Gdy licznik osiągnie 0, wezwij tę kartę z talii do losowego sojuszniczego rzędu.
- Licznik: 9
- Święty Płomień: koszt werbunku zmieniono z 9 na 8.
- Szablozęby: koszt haraczu zmieniono z 3 na 2.
- Niziołek Kasiarz: siłę zmieniono z 4 na 5.
- Czarodziej uciekinier: siłę zmieniono z 3 na 4.
Poprawki – aktualizacja 9.6
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał uruchomienie gry po zalogowaniu się na niektórych urządzeniach z Androidem.
- Zagrywanie Agentki Księżnej i Emisariusza można teraz anulować podczas wybierania celu dla ich zdolności Rozmieszczenia.
- Vanadain premium będzie teraz poprawnie tworzył kopie premium Zaczepki.
- Olgierd: Nieśmiertelny może już stracić pancerz, gdy otrzymuje obrażenia przekraczające jego wartość.
- Koszt werbunku karty Saov Ainmhi’dh: Jedność został poprawiony tak, by odpowiadał karcie Saov Ainmhi’dh.
- Gracze mogą poprawnie połączyć swoje konta GOG i Twitch na PlayGWENT.
Co sądzicie o tych zmianach i nowych kartach? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.
Jesteś fanem Wiedźmina?
Jesteś fanem gier CD Projekt RED z uniwersum Wiedźmina i CyberPunk? Z pewnością zainteresują Cię konsole, na których możesz w nie zagrać i cieszyć się wciągającymi przygodami Geralta, V i innych bohaterów z tych uniwersów.
Poniżej możecie sprawdzić oferty konsol w atrakcyjnych cenach (na prawdę warto!):
Możecie również sprawdzić oferty innej gry z uniwersum Wiedźmina:
Niektóre z linków w naszych artykułach to linki afiliacyjne. Po ich kliknięciu, a następnie przejściu na stronę wybranego sklepu oraz za dokonanie zakupu, otrzymujemy prowizję, która przyczynia się do rozwoju i utrzymania portalu.